Leven als God in Merchtem

We willen als cd&vplus Merchtem zorgen voor een gemeente waar we ons thuis kunnen voelen.

Een dorp met ballen.

Er zit hier iets in het water. We tellen de grootste sportclubs en hebben de lekkerste eetfestijnen van de streek. Ons eigen en Vlaamse karakter geeft leven in onze gemeente kleur.

Een dorp met ballekes en kriekskes, nietwaar?

Buurten op mensenmaat.

Soms lijkt het hier wel Manhattan-aan-de-Molenbeek met een wildgroei aan appartementen. We willen buurten op maat van onze bewoners, niet op maat van ontwikkelaars.

Onze aandacht blijft uitgaan naar verkeersveilige woonbuurten en groene ruimte daartussenin.

Veilig en wel.

School maken we samen. En een dorp ook! We zorgen voor àlle Merchtemnaren, van 0-99.

Of je nu baby, puber, (plus)ouder, alleenstaand of gepensioneerd bent? Iedereen verdient een veilige en zorgzame omgeving.

Onze sociale media

Onze mensen

Lees 't Gouden Balleke

Ontdek het laatste nieuws

Ontgoocheling bij Merchtemse sportclubs na vernietiging van RUP Sport

Verschillende sportclubs reageren teleurgesteld na de vernietiging van RUP Sport. "Als club moeten we wekelijks kinderen uit Merchtem weigeren omdat er geen vrije uren meer zijn op de terreinen."

RUP Sport vernietigd na lobbywerk van N-VA Merchtem.

“Onze sportverenigingen snakken naar ruimte. Met dit RUP Sport gaven we hen toekomstperspectief,” zegt Schepen van Sport Toon Luypaert (cd&v-plus). “Het is onbegrijpelijk hoe N-VA Merchtem onze sportclubs nu heeft gesaboteerd. Hun lobbywerk heeft op korte termijn de ontwikkeling van de sportcampus onmogelijk gemaakt.”

Vier nieuwe gezichten voor Merchtem

Drie nieuwe frisse namen en een oude bekende met elk hun eigen passies en interesses. Ontdek enkele nieuwe kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezigen: Lore Moyson, Nin Walschaerts, Tim De Ridder, en... Willem Maetens.

Wees welkom

Jaarmarkt