Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.

Doe-Dag Mobiliteit!

Iedereen is van harte welkom op de Doe-Dag Mobiliteit op zaterdag 16 maart van 14 tot 17 uur op het binnenplein van het gemeentehuis. Dit op initiatief van schepen van mobiliteit Eric Janssens (CD&V).

30 jaar BKO in SKW!

Buitenschoolse kinderopvang van Sint-Katelijne-Waver viert 30e verjaardag

De buitenschoolse kinderopvang (BKO) van Sint-Katelijne-Waver bestaat dit jaar dertig jaar. Dat moet gevierd worden. Op zondag 25 februari blazen alle fans van de BKO 30 kaarsjes uit.

Werken aan parking Bruultjeshoek van start

De gemeentelijke werkmannen voeren deze week onderhoudswerken uit aan de parking van sporthal Bruultjeshoek. Zij zullen de putten opvullen en met betonblokken parkeerstroken afbakenen. Zo willen we de toegankelijkheid van de parking verbeteren.

Bibliotheek organiseert reisbeurs

Op zondag 25 februari komt de wereld naar de bibliotheek van Sint-Katelijne-Waver. Verschillende fanatieke reizigers komen er hun avonturen en tips delen. Iedereen is welkom om zich te laten inspireren en te laten besmetten door de reiskriebels.

Liesbet Sommen op plaats 2 van de Europese lijst!

Onze mooie gemeente zal binnenkort goed vertegenwoordigd worden op Europees niveau, want Liesbet Sommen, die in de Vestinglaan woont, neemt de tweede plaats in op de Europese lijst van cd&v!

Ons 9de Valentijnsontbijt!

Op zondag 11 februari 2024 brengen de CD&V-jongeren van Sint-Katelijne-Waver voor de negende keer een heerlijk vers Valentijnsontbijt bij u aan huis!

Nieuwe site!

Alle lokale cd&v-afdelingen kregen een nieuwe site!