Liesbet Sommen op plaats 2 van de Europese lijst!

Sarah De Keyser

Onze mooie gemeente zal binnenkort goed vertegenwoordigd worden op Europees niveau, want Liesbet Sommen, die in de Vestinglaan woont, neemt de tweede plaats in op de Europese lijst van cd&v!

Als Europese kopvrouw legt ze zich vooral toe op sociale dossiers, zoals een goed inkomen voor iedereen, recht op werk voor jongeren en het evenwicht tussen werk en privé. Ook betaalbare zorg staat centraal. Hierin heeft ze een grote expertise dankzij haar jarenlange inzet op diverse cd&v-kabinetten.

Ook het dossier van de groene transitie zal ze van kortbij opvolgen. Deze moet haalbaar en betaalbaar zijn voor iedereen, zodat die leefbare planeet voor onze kinderen en kleinkinderen ook echt werkelijkheid wordt. Wie vandaag geen elektrische wagen kan aanschaffen of de middelen niet heeft om zijn huis of bedrijf energiezuinig te maken, kan op haar rekenen. De land- en tuinbouw vindt tot slot in haar een aanspreekpunt om inkomenszekerheid en toekomstperspectief te garanderen.

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.