Bibliotheek organiseert reisbeurs

Sarah De Keyser

Op zondag 25 februari komt de wereld naar de bibliotheek van Sint-Katelijne-Waver. Verschillende fanatieke reizigers komen er hun avonturen en tips delen. Iedereen is welkom om zich te laten inspireren en te laten besmetten door de reiskriebels.

Tijdens de Reisbeurs vertellen inwoners van de gemeente met een passie voor reizen over de plaatsen waar zij hun hart verloren hebben en waarom jij deze plek(ken) zeker ook moet bezoeken. “Verwacht geen verkopers van een reisbureau, wel echte reizigers die vertellen over de pracht en praal van een bestemming, maar je ook attent maken op de mindere kantjes”, vertelt schepen van bibliotheek Sarah De Keyser.

De reizigers die komen vertellen, hebben allemaal al grote stukken van de wereld gezien. “Het aantal landen waarover je informatie kan inwinnen, is als het ware eindeloos”, vertelt schepen De Keyser. “Alle type reizen komen aan bod: een citytrip dichtbij, een vakantie met de tent, caravan of mobilhome, avontuurlijk backpacken in een uithoek van de wereld, wandel- en fietsvakanties, …”

Bezoekers van de Reisbeurs kunnen ook het ruime aanbod van reisgidsen in de bib ontdekken – onlangs hebben ze er nog heel wat nieuwe aangekocht. De Jins van Scouts Jan Breydel en Gidsen Sint-Katrien zorgen voor hapjes uit de hele wereld.

De Reisbeurs vindt plaats op zondag 25 februari van 14 tot 17 uur in de bibliotheek van Sint-Katelijne-Waver (Leyland 1). Iedereen is welkom om vrij langs te komen. Inschrijven hoeft niet en de toegang is gratis.

[Tekst via persbericht en radio reflex]

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.