Sarah De Keyser

Iedereen is van harte welkom op de Doe-Dag Mobiliteit op zaterdag 16 maart van 14 tot 17 uur op het binnenplein van het gemeentehuis. Dit op initiatief van schepen van mobiliteit Eric Janssens (CD&V).

Je kan er kennismaken met heel wat alternatieve vervoersmiddelen. “Er wordt veel gesproken over de “modal shift”, waarbij we de manier om ons te verplaatsen aanpassen, maar voor heel wat mensen is er nog altijd een drempel om die stap te zetten. Om die twijfels weg te nemen, laten we hen in de praktijk kennismaken met alternatieve vervoersmiddelen”, aldus Eric Janssens.

“Nog té vaak nemen we de eigen wagen, terwijl er ook tal van andere mogelijkheden zijn. Tijdens de Doe-dag kan je allerhande types fietsen testen: elektrische fietsen, bakfietsen, speedpedelecs, … Je kan ook vaststellen hoeveel winkelwaar er in een bakfiets meekan: meer dan je denkt!

De Vlaamse Stichting Verkeerskunde is aanwezig met een behendigheidsparcours voor elektrische fietsen. Voor kinderen is er een fietsdoolhof. Speciaal voor hen komt ook Skwibus langs. Je kan ook je fiets gratis laten labelen of graveren tegen diefstal. Via de schoolroutekaart ontdek je de kortste en veiligste weg naar school. Ook De Lijn is aanwezig met een infostand.

Auto’s zullen uiteraard nog een rol blijven spelen in de mobiliteit. Je kan op de Doe-dag kennismaken met deelwagensystemen en er ervaren hoe eenvoudig het is om een elektrische wagen aan een laadpaal te koppelen. Deze Doe-dag is een aanrader voor al wie bewust met mobiliteit bezig is!

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.