30 jaar BKO in SKW!

Sarah De Keyser

Buitenschoolse kinderopvang van Sint-Katelijne-Waver viert 30e verjaardag

De buitenschoolse kinderopvang (BKO) van Sint-Katelijne-Waver bestaat dit jaar dertig jaar. Dat moet gevierd worden. Op zondag 25 februari blazen alle fans van de BKO 30 kaarsjes uit.

In 1994 bestaat de BKO als gemeentelijke dienst. Momenteel maken ongeveer 2.400 kinderen jaarlijks gebruik van deze dienstverlening. Onze BKO telt vijf locaties: het Boshuis (Waver), De Kikiwikies (Centrum). Dijkstappers (Pasbrug-Nieuwendijk), het Speelhuis (Elzestraat) en Robbedoes (Hagelstein).

“Kinderopvang is geen verplichting voor een gemeentebestuur, maar toch maken we hier al dertig jaar een prioriteit van”, vertelt schepen van buitenschoolse kinderopvang Eric Janssens (cd&v). “We organiseren dit vooral voor kinderen uit Sint-Katelijne-Waver. Al spelend laten onze begeleiders hen talenten ontdekken en ontwikkelen. Voor ouders is dit ook een interessant aanbod, om werk en gezin beter te kunnen combineren.”

Op zondag 25 februari vieren we tussen 10.30 uur en 12.30 uur dertig jaar BKO met een groot feest in zaal Loerenboske (Maanhoeveweg 34). Er zijn koffiekoeken, springkastelen, grime, een ballonnenclown, een rad van fortuin (altijd prijs) en Skwibus is ook van de partij. Iedereen is welkom op het feest! Deelname is gratis, inschrijven niet nodig.

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Maar liefst 3 Katelijnese kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.

Primeur in onze gemeente: een natuurbegraafplaats!

Binnenkort heeft onze gemeente een eigen natuurbegraafplaats. Het gemeentebestuur van Sint-Katelijne-Waver start eind deze week met de aanleg. Het is de bedoeling dat vanaf juli mensen hier hun laatste rustplaats kunnen vinden.