Ann Van Essche

Schepen van Welzijn

Na enkele jaren oppositie werd Ann Van Essche in 2019 schepen van Welzijn en Zorg in Izegem. Het Huis van het Kind, De Babytheek, De Fietsbieb en een armoedebeleidsplan, het zijn maar enkele van de realisaties van de afgelopen jaren. Eén ding is duidelijk. Ann zorgt voor Izegem.

Ann Van Essche is regiomanager van Markant, voor de regio Ieper-Roeselare. Al meer dan 25 jaar zet ze zich in voor Markant Kachtem en voor de Sint-Vincentiusschool in Kachtem waar ze voorzitter is van het Schoolbestuur. Ann is al meer dan twintig jaar politiek actief voor CD&V Izegem.

nieuws van Ann Van Essche

Sterrenregister voor Izegemse sterrenkindjes

Izegem gaat van start met sterrenregister. "Je ongeboren kind verliezen, is hartverscheurend. Dat ouders erkenning voor dat ongeboren leventje willen, is dan ook niet meer dan normaal. Met een register voor sterrenkindjes en nog meer aandacht voor fysieke koesterplekken willen we ouders sterken bij de verwerking van dit verlies", klinkt het bij schepen Ann Van Essche.