Dries en Ann versterken de West-Vlaamse lijst van cd&v

Dries Dehaudt

Vandaag maakte cd&v West-Vlaanderen de volledige lijst voor de Vlaamse en Federale verkiezingen van 9 juni bekend. Vanuit Izegem versterken ook schepen Ann Van Essche en gemeenteraadsvoorzitter Dries Dehaudt de West-Vlaamse ploeg van cd&v.

“Het is een hele eer om mee het verhaal van cd&v West-Vlaanderen te mogen uitdragen”, zegt Ann Van Essche die als Izegems schepen van Zorg en Welzijn op de federale lijst de negende plaats bekleedt. “Ik kijk ernaar uit om samen met mijn running mate Dries en de rest van dit ijzersterk team vol te strijden voor meer respect voor onze mooie provincie.”

“Onze partij is op 9 juni de enige juiste keuze”, vervolgt gemeenteraadsvoorzitter Dries Dehaudt die vanop de derde opvolgersplaats de Vlaamse lijst ondersteunt. “Cd&v kiest resoluut voor een warme samenleving met deftige politici die werk maken van de meest fundamentele dingen in het leven: een deftig inkomen waarbij je ook nog tijd kan hebben voor familie, een deftig veiligheidsbeleid, en deftige zorg in de buurt. Enkel een sterk centrum kan daar voor zorgen.”

“Ik ben zeer tevreden dat Ann en Dries  vanuit Izegem mee aan de kar willen trekken van het verhaal van cd&v in West-Vlaanderen. Bij cd&v kiezen we resoluut voor mensen die met beide voeten in de samenleving staan, net daarom zijn ze een meerwaarde voor onze lijsten”, aldus Nathalie Muylle die de West-Vlaamse Kamerlijst trekt.

Hilde Crevits, lijsttrekker voor het Vlaams Parlement vult aan: “Dries en Ann zijn gedreven en enthousiast om samen met de andere kandidaten dicht bij de mensen te staan en het verschil te maken. Hun engagement is een enorme meerwaarde voor onze lijsten.”

Provinciaal voorzitter van cd&v West-Vlaanderen Kris Declercq is overtuigd van de kwaliteit van de lijst. “Zowel voor de Kamer als het Vlaams Parlement kunnen we rekenen op een mooie mix van ervaren krachten en jong geweld. In West-Vlaanderen brengt cd&v de meest kwalitatieve lijst op de been. En daar maken Ann en Dries terecht deel van uit.”

Nieuws van Izegem

Een geslaagde evaluatie voor Izegems Armoedebeleidsplan

Sinds 2 jaar zet Izegem gecoördineerd in op het terugdringen van armoede met een ambitieus armoedebeleidsplan. Na twee jaar implementatie is het tijd om de meest opvallende resultaten te delen.

Doe mee aan de zwerfvuilactie van Stad Izegem

Elk jaar organiseert de stad een grote zwerfvuilactie. Zo'n 150 vrijwilligers komen dan samen om zwerfvuil op te ruimen in een bepaald gebied. De zwerfvuilactie vindt dit jaar plaats op zaterdag 23 maart 2024 van 9 tot 12 uur. Dit jaar nemen we samen de buurten Izegem Centrum, Izegem Centrum West en Izegem Centrum Oost onder handen.

IVIO zet nieuwe textielcontainers in het straatbeeld

Sinds 1 januari worden de groene textielcontainers van VICT geleidelijk vervangen door nieuwe witte exemplaren. In de gemeenten Ardooie, Ingelmunster, Izegem, Lendelede en Ledegem worden het containers van Belcotex. Voor Ruiselede, Oostrozebeke, Pittem, Tielt, Dentergem en Meulebeke blijven het er van VICT.