Nieuws van Izegem

Dries en Ann versterken de West-Vlaamse lijst van cd&v

Vandaag maakte cd&v West-Vlaanderen de volledige lijst voor de Vlaamse en Federale verkiezingen van 9 juni bekend. Vanuit Izegem versterken ook schepen Ann Van Essche en gemeenteraadsvoorzitter Dries Dehaudt de West-Vlaamse ploeg van cd&v.

Een geslaagde evaluatie voor Izegems Armoedebeleidsplan

Sinds 2 jaar zet Izegem gecoördineerd in op het terugdringen van armoede met een ambitieus armoedebeleidsplan. Na twee jaar implementatie is het tijd om de meest opvallende resultaten te delen.

Doe mee aan de zwerfvuilactie van Stad Izegem

Elk jaar organiseert de stad een grote zwerfvuilactie. Zo'n 150 vrijwilligers komen dan samen om zwerfvuil op te ruimen in een bepaald gebied. De zwerfvuilactie vindt dit jaar plaats op zaterdag 23 maart 2024 van 9 tot 12 uur. Dit jaar nemen we samen de buurten Izegem Centrum, Izegem Centrum West en Izegem Centrum Oost onder handen.

IVIO zet nieuwe textielcontainers in het straatbeeld

Sinds 1 januari worden de groene textielcontainers van VICT geleidelijk vervangen door nieuwe witte exemplaren. In de gemeenten Ardooie, Ingelmunster, Izegem, Lendelede en Ledegem worden het containers van Belcotex. Voor Ruiselede, Oostrozebeke, Pittem, Tielt, Dentergem en Meulebeke blijven het er van VICT.

Wallemote is het Mooist Plekje van Izegem

Wallemote-Wolvenhof is gekozen als Mooiste Plekje van Izegem. Meer dan 500 Izegemnaars stemden mee. Ruim de helft daarvan stemde op Wallemote-Wolvenhof. De algemene winnaar van de wedstrijd 'Het Mooiste Plekje van West-Vlaanderen' is Papes Putten in Lichtervelde. De wedstrijd werd georganiseerd door cd&v West-Vlaanderen en mobiliseerde bijna 20.000 West-Vlamingen die hun stem uitbrachten op zoek naar schoonheid in West-Vlaanderen.

"Goed en me joe" zet mentaal welzijn op de kaart.

Straffe getuigenissen, een bevlogen panel en pertinente vragen uit het publiek. Het waren de hoofdingrediënten van "Goed en me joe?". Een avond rond mentaal welzijn bij jongeren doorspekt met West-Vlaamse muziek. "Initiatieven zoals dit openen de ogen en werken drempelverlagend", gaven ook enkele deelnemers achteraf aan.

Sterrenregister voor Izegemse sterrenkindjes

Izegem gaat van start met sterrenregister. "Je ongeboren kind verliezen, is hartverscheurend. Dat ouders erkenning voor dat ongeboren leventje willen, is dan ook niet meer dan normaal. Met een register voor sterrenkindjes en nog meer aandacht voor fysieke koesterplekken willen we ouders sterken bij de verwerking van dit verlies", klinkt het bij schepen Ann Van Essche.

Izegem laat openbare verlichting 's nachts weer branden

Fluvius start op maandag 9 oktober met de aanpassing van de elektriciteitscabines om de openbare verlichting in Izegem ’s nachts opnieuw overal te laten branden. De aanpassingen zullen ongeveer twee weken in beslag nemen.

Cd&v Izegem met Ann Van Essche op kop naar oktober 2024

Op het eerste ‘Zet u bie’-buurtcafé van Cd&v Izegem maakte de partij bekend dat ze in oktober 2024 met schepen Ann Van Essche op kop naar de kiezer trekken. “We zijn ervan overtuigd dat Ann, met haar ervaring en sterk beleid op zorg en welzijn, de ideale kandidaat is om onze lijst aan te voeren.”

CD&V Izegem trekt rond met ‘Vat vol ideeën’'

Op de najaarsbarbecue van zondag 25 september lichtte CD&V Izegem een deel van de plannen naar aanloop van de verkiezingen van 13 oktober 2024 toe. “Het komende jaar trekken we van buurt tot buurt om input voor ons verkiezingsprogramma te verzamelen”, aldus voorzitter Dimitri Verschoore.