Maaseik - Neeroeteren - Opoeteren

Nieuws - Onze mensenKalenderStandpunten - Dossiers

cd&v plus gaat voor onze groene, gezellige gemeentes en stad aan de Maas. Waar mensen graag wonen en naartoe komen om te genieten van natuur en cultuur. Van wat onze streek te bieden heeft en vooral van elkaar. Van datgene waaraan wij met veel goesting hebben gewerkt.

Onze kernthema’s waaraan we met evenveel goesting willen blijven werken vind je hier:

Zorgzaam - DuurzaamVeiligBedrijvig - Wijs

Onze sociale media

Onze mensen

Overleg met Unizo maart 2024

In het kader van de gemeenteraadsverkiezingen werden alle in Maaseik actieve politieke partijen uigenodigd op woensdag 27 maart. Cd&v was vertegenwoordigd door onze fractieleider Gunter Haeldermans en onze voorzitter. Unizo had zich goed voorbereid en kwam met een pamflet (het pamflet kan je hier vinden) met een zes-tal vragen / adviezen. Blijkbaar was er niet véél veranderd sinds 2018 - aangezien het vragenlijstje bijna hetzelfde was.

Week van de vrijwilliger

De week van de vrijwilliger is in volle gang. Vrijwilligers zijn belangrijk. We kunnen hen niet voldoende dankbaar zijn. Ze zijn het cement van onze samenleving.

Gunter Haeldermans, onze lijsttrekker!

In het bijzijn van Jo Brouns, Nawal Farih en Wouter Beke, werd op de nieuwjaarsdrink van 27 januari 2024, de lijsttrekker van cd&v Maaseik bekend gemaakt. Gunter Haeldermans heeft er véél zin in en gaat voor meer respect, meer verbinding tussen de mensen en een krachtdadig beleid!

Lees hieronder Gunter zijn volledige speech.

Levensloop Maas & Kempen

Aspighetti Chiro Neeroeteren

Gemeenteraad

Minderbroedersklooster, Maaseik

Gun onze jongeren een OverKop huis

Met de opbrengst van Rode Neuzen Dag in 2016 werden vijf OverKop-huizen gerealiseerd. Door de jaren heen is hun aantal gegroeid tot 61 OverKop huizen. Cd&v Maaseik roept op om dringend werk te maken van een OverKop huis voor onze jongeren.

Meer ambitie voor de site van het oud ziekenhuis

Het is een goede zaak dat de site van het oud ziekenhuis onder handen wordt genomen. Men gaat inzetten op ontharding en vergroening. Vanuit cd&v Maaseik vinden we dat de plannen méér ambitie mogen tonen. We pleiten om naast de vergroening ook bebouwing (bijv. seniorenwoningen) te voorzien.

Gun Maaseik een veilige verbinding met Nederland

Het gebeurt niet veel dat je vanuit de opposite kan wegen op beslissingen van het 'beleid'. Eerst werd er gekozen om de bestaande brug te renoveren. De inspanningen van cd&v Maaseik hebben er toe geleid dat men uiteindelijk is gegaan voor een nieuwe brug. Natuurlijk hebben we dit niet alleen gedaan, en wensen we ook, in deze, Open Vld te danken. We kijken uit naar de nieuwe brug.

Standpunten