Nieuws uit Hertals

cd&v nieuwjaarsreceptie 2024

Hotel Karmel liep vanmiddag gezellig vol voor de lokale CD&V nieuwjaarsreceptie.  Illusionist Kim Dèrvan gaf er een origineel optreden tussen en met het publiek.  'Gaat deze Illusionist het tij voor de CD&V doen keren bij de verkiezingen in juni en vooral die in oktober bij de lokale gemeenteraad?', klonk het in de wandelgangen.

De nationale peilingen blijven dieptepunten geven voor de eens zo populaire CVP - nu CD&V - met dramatische prognoses : 11%.

Gaat het in 2018 coalitie vormen van CD&V Herentals met de separatisten van N-VA en het als een blok laten vallen van Vooruit (ex-Sp.a) invloed hebben op de Herentalse resultaten in oktober 2024 ? Simpel : de kiezer beslist.  En gaat N-VA samen met extreem Vlaams Belang in de Kempen Neteland ?

100% genieten met 0% alcohol

Op de vrijdagmarkt in Herentals is de campagne ‘Kempen 0,0% - 100% genieten, 0% alcohol’ afgetrapt. Bedoeling is zo veel mogelijk mensen aan te sporen om tijdens de maand februari voor alcoholvrij alternatieven te kiezen. Er werd alvast geklonken met een mocktail.

Heldenhuis schenkt veiligheidshesjes

Het sociale fonds Heldenhuis Herentals heeft tweehonderd fluohesjes geschonken aan de lokale vestiging van de Fietsbieb. Op de rug van het hesje staat de boodschap ‘Hier rijdt een kleine held’.

Zorgzame buurt belt aan om mee te 'zorgen'

Het project ‘zorgzame buurt’ Herentals Linkeroever loopt eind februari af, maar coördinator vzw Zewopa hoopt dat de zes wijken ten zuiden van het Albertkanaal ook nadien samen zorgverantwoordelijkheid opnemen. Daarvoor gaat het langs bij de 1.200 adressen.

Jan Michielsen legt eed af als waarnemend burgemeester

Schepen Jan Michielsen (CD&V) heeft dinsdag de eed afgelegd als waarnemend burgemeester bij gouverneur Cathy Berx.

Eerste digipunt in Herentals

Om inwoners van de vijf Neteland-gemeentes Herentals, Herenthout, Olen, Vorselaar en Grobbendonk digitaal op weg te helpen, opent samenwerkingsverband Neteland in totaal 8 digipunten verspreid over de regio. Het eerste digipunt werd zaterdag gelanceerd in de bibliotheek van Herentals.

Gloednieuw stadsarchief krijgt meteen kwaliteitslabel

Ruim een maand nadat de academies hun plekje hebben ingenomen op de Herentalse Kunstencampus is het aan het stadsarchief om feestelijk de deuren te openen. In de depots ligt ruim drie kilometer aan historisch waardevol materiaal opgeslagen.

Zorgeloos fuiven in de Kempen

Kunnen we nog veilig uitgaan in De Stille Kempen?
Nemen jeugdverenigingen risico's met het organiseren van fuiven?
Welke maatregelen zijn er nodig om je veilig te verplaatsen na een avondje stappen?

LeefGoed zoekt nog twee onafhankelijke bestuurders

De fusie van zes woonactoren in Neteland en Zuiderkempen tot woonmaatschappij LeefGoed is sinds eind juni een feit. Herentalsenaar Matthias Verhegge werd aangesteld als voorzitter van de maatschappij, Mark Van den Wouwer is ondervoorzitter. Om het bestuursorgaan te versterken zoekt LeefGoed nog twee onafhankelijke bestuurders.

Buurtbus toert langs wijken

Met de Buurtbus zet Herentals een nieuw mobiel middel om extra ontmoetingsmomenten te creëren. Het doel is om met de bus de dorpen en buitenwijken in te bollen en daar mensen aan te spreken.