Tom Durnez en Meinert Vanneste, de kandidaten voor Wervik en Geluwe op 9 juni 2024.

Bercy Slegers

Op zaterdag 24 februari werden in Torhout de West-Vlaamse cd&v-lijsten voor de parlementsverkiezingen van 9 juni 2024 goed.
Tom Durnez staat 12e plaats voor het Federaal Parlement.
Meinert Vanneste is 12e opvolger op de Vlaamse lijst.

“Vanuit Wervik staan er twee kandidaten op de lijst: Meinert Vanneste en Tom Durnez. We zijn fier met deze twee kandidaten vanuit Wervik. Een mix van ervaring en vernieuwing.”,
aldus Hendrik Ingelbeen.

Meinert Vanneste, 12e opvolgersplaats voor het Vlaams parlement.
Meinert is 26 jaar, gemeenteraadslid en kandidaat op de lijst van Vlaams viceminister-president Hilde Crevits. Meinert is sociaal-cultureel werker en werkt als centrumleider voor het Zorgbedrijf Harelbeke, werk dat hij combineert met studies Politieke Wetenschappen aan de VUB.

Tom Durnez, 12e plaats effectief voor het federaal parlement voor de lijst van Federaal Parlementslid en voormalig Minister Nathalie Muylle uit Roeselare.
Tom, 48 jaar, is schepen van mobiliteit, financiën, ICT, communicatie, erediensten en mondiaal beleid.
Tom is federaal gezondheidsinspecteur en papa van Cisse, Tille, Nelle en Jonathan.

Hilde Crevits: “Meinert is gedreven en enthousiast om samen met de andere kandidaten aan de kar te trekken voor West-Vlaanderen, om dicht bij de mensen te staan en het verschil te maken.  Het engagement van Meinert Vanneste uit Stad Wervik-Geluwe is een enorme meerwaarde voor onze lijst van het Vlaams Parlement”.

Ook federaal lijsttrekker Nathalie Muylle is blij met het opgenomen engagement: “Ik ben zeer tevreden dat Tom Durnez vanuit Wervik-Geluwe mee aan de kar wil trekken van het verhaal van CD&V in West-Vlaanderen. Bij CD&V kiezen we resoluut voor mensen die met beide voeten in de samenleving staan, net daarom is Tom een waardevolle aanwinst voor onze West-Vlaamse ploeg.”

Bercy kiest voluit voor Wervik én de gemeente- en provincieraadsverkiezingen van oktober 2024.

Bercy is op 13 oktober 2024 lijsttrekker van CD&V Wervik-Geluwe.  Na twee passages in het federale parlement kiest Bercy voor Wervik. Als CD&V lijsttrekker gaat ze helemaal voor de burgemeesterssjerp tijdens in de gemeenteraadsverkiezingen van oktober.

“Ik wil me 100% kunnen inzetten voor de gemeente- en provincieraadsverkiezingen van oktober.
Tijd om ook andere zeer waardevolle kandidaten uit Wervik kansen te geven. Tom waakt als schepen van Financiën als goede huisvader over de stadskas en doet dat goed. Meinert is al langer bovenlokaal actief en doet na een eerste werkervaring op het cd&v-hoofdkwartier nu ook mee aan de Vlaamse verkiezingen.  Onze steun voor juni hebben ze !”
aldus Bercy

Hendrik Ingelbeen
Voorzitter CD&V Wervik-Geluwe
24 februari 2024

Nieuws van CD&V Wervik

Lijsttrekker CD&V Wervik - Geluwe Bercy Slegers

Bercy Slegers, lijsttrekker en kandidaat-burgemeester voor CD&V Wervik-Geluwe in oktober 2024. Op 13 oktober 2024 trekt CD&V Wervik-Geluwe met Bercy Slegers als lijsttrekker naar de kiezer voor de gemeenteraadsverkiezingen.

My Local Job, ook in Wervik

In Wervik is het goed leven en wonen maar ook werken. Stad Wervik wil daarom een helpende hand bieden in de zoektocht naar lokaal werk of lokale werknemers. In deze tijden, waar kandidaten al schaars zijn, is het een kwestie om maximaal de kandidaten tot bij de werkgever te krijgen.

"Als stad willen we alle mogelijke drempels wegwerken zodat kandidaat en werkgever, dadelijk in een gesprek, elkaar beter kunnen leren kennen en verdere afspraken kunnen maken." Dit doen we door in te zetten op de laagdrempelig app "My local Job" dat zegt Schepen van Economie Yves Obin (CD&V)

Het licht gaat terug aan!

Stadsbestuur van Vooruit en CD&V  knippert de openbare verlichting ’s nachts opnieuw aan

Nu de energieprijzen sterk zijn gedaald in vergelijking met september 2022, besliste de meerderheid Vooruit en CD&V om de openbare verlichting opnieuw aan te steken. In november vorig jaar werd de openbare verlichting in Wervik op aangeven van Fluvius gedoofd door de zeer hoge energieprijzen. Het was de bedoeling om deze actie na 1 jaar te evalueren, zoals aangekondigd in de gemeenteraad van augustus.