Ontgoocheling bij Merchtemse sportclubs na vernietiging van RUP Sport

Michiel De Potter

Verschillende sportclubs reageren teleurgesteld na de vernietiging van RUP Sport. "Als club moeten we wekelijks kinderen uit Merchtem weigeren omdat er geen vrije uren meer zijn op de terreinen."

De sportclubs uit onze gemeente snakken naar ruimte. Binnen de huidige site werd deze legislatuur nog een extra baseballveld en een sportkooi ingepast, maar nu zit de site op haar limiet – er kan letterlijk geen veld meer bij. Er werd gewerkt aan een uitbreiding van de sportsite, maar door de vernietiging van RUP Sport zal deze niet doorgaan.

⚽ Voetbalploeg Merchtem United

“Als voorzitter van Merchtem United is dit voor onze club heel slecht nieuws. De velden op sportcomplex zijn overbevraagd. Het is elk jaar een hele puzzel om alle trainingen en wedstrijden ingepland te krijgen. Wat voor frustraties zorgt. Met het RUP Sport hadden we zicht op de broodnodige uitbreiding van de site en dat is nu weg,” zegt Niki De Proft.

⚾ Baseballclub Merchtem Cats

“De Merchtem Cats is de grootste baseballclub van België. Door de groei van de afgelopen jaren hebben we nood aan bijkomende infrastructuur. Zonder het RUP kan deze niet worden gebouwd. We keken dus hard uit naar het RUP Sport om dit mogelijk te maken," zegt de voorzitter van de Cats, Anton Siebelink.

⚽ Voetbalploeg Wolvertem-Merchtem

Verantwoordelijke voor de jeugdopleiding van Wolvertem-Merchtem, Stefaan Van Den Eynde, is ook heel teleurgesteld. "Als club moeten we wekelijks kinderen uit Merchtem weigeren omdat er geen vrije uren meer zijn op de terreinen. Zonder dit RUP zullen veel kinderen uit Merchtem geen kans krijgen om te voetballen in hun buurt."

🏑 Hockeyclub Blue Sox Merchtem

Voorzitter van Blue Sox Merchtem Nathalie De Winter reageert: “Momenteel is het echt behelpen en moeten we trainen en wedstrijden spelen op onpraktische uren. We zouden ook verder willen en kunnen groeien, maar er is geen vrije ruimte meer van de beschikbare velden. We keken dus erg uit naar het RUP Sport waar een volwaardig hockeyveld was voorzien.”

Schepen van Sport Toon Luypaert: "De plannen voor uitbreiding komen er na een uitgebreide rondvraag bij al onze sportclubs. Met het RUP Sport gaven we onze sportclubs de mogelijkheid om uit te breiden. Niet alleen Merchtem United, maar ook voetbalclub Wolvertem-Merchtem en hockeyclub Blue Sox zitten hierdoor in de penarie. Zij moeten nu leden weigeren omdat er gewoonweg geen plaats meer is. Ook de aanleg van de nieuwe sporthal en verenigingsschuur kan niet langer. Zo delen al onze Merchtemse verenigingen en dus niet alleen de sportclubs nu in de klappen.”

👉 Het hele verhaal van RUP Sport leest u hier.

Ontdek het laatste nieuws

RUP Sport vernietigd na lobbywerk van N-VA Merchtem.

“Onze sportverenigingen snakken naar ruimte. Met dit RUP Sport gaven we hen toekomstperspectief,” zegt Schepen van Sport Toon Luypaert (cd&v-plus). “Het is onbegrijpelijk hoe N-VA Merchtem onze sportclubs nu heeft gesaboteerd. Hun lobbywerk heeft op korte termijn de ontwikkeling van de sportcampus onmogelijk gemaakt.”

Vier nieuwe gezichten voor Merchtem

Drie nieuwe frisse namen en een oude bekende met elk hun eigen passies en interesses. Ontdek enkele nieuwe kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezigen: Lore Moyson, Nin Walschaerts, Tim De Ridder, en... Willem Maetens.

Lien Casier haalt meer dan 5000 voorkeurstemmen... Bedankt!

Onze eerste schepen Lien Casier behaalde een prachtig resultaat bij de Vlaamse verkiezingen. Ze behaalde een uitstekende persoonlijke score, met meer dan 5000 voorkeurstemmen.