Op 14 juni trokken we er met de afdeling op uit om het feestelijke jubileum van de Bioklas te vieren! Deze Edegemse educatieve uitblinker mag met haar begeesterende rondleidingen en interactieve lessen dus in de bloemetjes gezet worden.

Het 40-jarige bestaan van de Edegemse Bioklas werd gevierd in het gezelschap van vele lokale initiatieven en verenigingen, zoals de Sint-Ambrosius Imkersgilde, de Vereniging voor Milieueducatie Provincie Antwerpen en streekvereniging De Zuidrand.

Zo bestudeerde onze afdelingsvoorzitter Wim aandachtig het paludarium met de verschillende kikkersoorten en liet onze schepen Andries zich biologeren door de diertjes onder de microscoop. Een leerrijke ervaring voor alle aanwezigen.

(Onze groene collega's kregen zo ook voldoende aandacht :) )

Tijdens ons bezoek hebben we ook genoten van een rondleiding bij de Sint-Ambrosius Imkersgilde waarvan de nieuwe gildevoorzitter ons alle weetjes wist uit te leggen over de bijenteelt. Ook de Aziatische Hoornaar en de bestrijding van deze gevaarlijke exoot werd kort toegelicht. 