Zijn de werken van campus Max begonnen?

Publicatiedatum

Auteur

Patrick Bosmans

Deel dit artikel

Er zijn grondwerken bezig aan het kruispunt Groenstraat-Neerstraat. Dit is de site waar Campus Max in de toekomst een gezamenlijk project wil bouwen. De vragen komen uiteraard... zijn ze al begonnen? De burgemeester Marc Heselmans legt uit dat er nog geen bouwwerken gepland zijn.

• De zone wordt, in overleg met Campus Max, ingezet als terrein voor grondverbetering en tijdelijke opslag door de aannemer. Hiervoor worden gronden uit de werfzone in de Sint-Barbarastraat aangevoerd. Deze dienen om de draagkracht en stabiliteit van de bodem te verhogen, zodat het terrein later opnieuw ter plaatse kan worden hergebruikt.

• Vooraf werd door studiebureau Sweco, in opdracht van Fluvius, een technisch verslag opgesteld. Hierin worden de gronden die binnen dezelfde werf worden hergebruikt, beoordeeld en gekwalificeerd.

• De afgegraven teelaarde van deze zone wordt niet terug naar de Sint-Barbarastraat gebracht, maar zal nadien worden ingezet om het terrein opnieuw in zijn oorspronkelijke staat te herstellen.

• De inrichting van het tijdelijke terrein voor grondverbetering gebeurt volledig volgens de geldende voorschriften van het standaardbestek. 

Tessenderlo-Ham_nieuws

Van eigen bodem naar groot podium: lokaal talent schittert in Het Loo

Op zaterdag 30 mei start de ticketverkoop voor het nieuwe cultuurseizoen van Het Loo in Tessenderlo-Ham. Opvallend dit jaar is de sterke aanwezigheid van lokaal talent uit eigen gemeente op het podium.

Willy Bosmans ontvangt de titel ereschepen van Tessenderlo-Ham

Op de gemeenteraad van maandag 27 april ontving Willy Bosmans officieel de titel als ereschepen van Tessenderlo-Ham. Daarmee wil cd&v Tessenderlo-Ham hulde brengen aan een man die meer dan drie decennia lang een bepalende rol speelde in het lokale bestuur.

Tessenderlo-Ham kiest voor warme, nabije aanpak van kwetsbare jongeren

Tessenderlo-Ham neemt haar verantwoordelijkheid om kwetsbare jongeren beter te beschermen en perspectief te bieden. In samenwerking met vzw Homie kiest de gemeente voor een warme en nabije aanpak van jongeren zonder stabiele thuisbasis. Na eerdere initiatieven in grotere steden wordt deze mensgerichte aanpak nu ook lokaal verankerd.