De eID, kids-ID of elektronische vreemdelingenkaart van alle inwoners moet aangepast worden aan de nieuwe gemeentenaam. Je hebt vijf jaar de tijd om hiervoor langs te komen bij Burgerzaken.
Elke Looienaar of Hammenaar is inwoner van de nieuwe gemeente Tessenderlo-Ham.
Daarom moeten alle inwoners ook langsgaan bij de dienst Burgerzaken in het gemeentehuis in Tessenderlo voor een aanpassing van de gemeentenaam op hun identiteitsdocumenten.
Je hebt hiervoor tijd tot 31 december 2029.
Deze aanpassing is gratis. Bij een gelijktijdige vernieuwing zijn de geldende procedures en tarieven van toepassing.
Nieuwe straatnaam?
Inwoners die door de fusie een nieuwe straatnaam en/of nieuw huisnummer krijgen, moeten dat tijdig op hun identiteitsbewijs laten aanpassen. Ze kunnen hiervoor terecht bij de dienst Burgerzaken in gemeentehuis Tessenderlo, maar ook nog drie maanden op dinsdag in gemeentehuis Ham.
Vanaf januari tot 31 maart opent Burgerzaken één loket speciaal voor aanpassingen van je identiteitsdocument. Tijdens de openingsuren van het gemeentehuis kan je daar zonder afspraak de gemeentenaam op je eID, kid-ID of elektronische vreemdelingenkaart laten aanpassen naar aanleiding van de fusie. De aanpassing is gratis.
- Vanaf vrijdag 3 januari 2025
in gemeentehuis Tessenderlo, Markt 15A, zonder afspraak.
- Elke dinsdag (08.30-12.00 uur en 13.00-16.00 uur) vanaf dinsdag 7 januari tot eind maart
Zonder afspraak in gemeentehuis Ham (eerste verdieping) voor een aanpassing van de chip op hun eID, kids-ID of elektronische vreemdelingenkaart.
Je moet je aanmelden bij de onthaalbalie en krijgt daar een volgnummer.
Bij grote drukte kan het zijn dat we je vragen om op een andere dag terug te komen of naar dienst Burgerzaken in Tessenderlo te gaan.
In Ham kunnen alleen inwoners van wie de straatnaam en/of het huisnummer wijzigt door de fusie terecht.
Een gelijktijdige vernieuwing is niet mogelijk bij het tijdelijke loket in Ham.
Tip! Wil je niet wachten? Dat voorkom je door een afspraak te maken op een moment dat voor jou past.