Kapelse lagereschoolkinderen verhuizen naar nieuwe school

Jef Janssens

De laatste dag van dit schooljaar was voor de lagereschoolkinderen van GBS De Bezige Bijtjes in Voortkapel allerminst een rustige dag. Samen met hun leerkrachten verhuisden zij heel wat spullen en materialen naar de nieuwe school zodat die vanaf 1 september deels in gebruik kan genomen worden.

Werken voor op schema

Iets meer dan een jaar geleden werd er in Voortkapel gestart met de bouw van een nieuwe kleuter- en lagere school, kinderopvang en turnzaal. Deze gebouwen worden opgetrokken naast de huidige lagere school in de Stijn Streuvelsstraat.
De nieuwe gebouwen, een ontwerp van Sarah Theeuwes (West Architectuur), zijn een voorbeeld op het vlak van duurzaamheid en gebruik van groenruimten.
Aanvankelijk was voorzien dat de werken, uitgevoerd door Bouwonderneming Beneens uit Olen, anderhalf jaar zouden duren.

Tevreden schepen

Filip Verrezen, schepen van openbare werken en gebouwen, is dan ook terecht een tevreden man: “We zijn zeer verheugd dat er vandaag al veel spullen en materialen kunnen verhuisd worden naar de nieuwe lagere school. Voor de kinderen is het fijn dat ze daarbij betrokken worden, en zo net voor de zomervakantie te zien hoe hun nieuwe school echt vorm krijgt. Zij zagen de afgelopen maanden de nieuwe gebouwen verrijzen, en zien nu hoe hun klasje er bij de start van het nieuwe schooljaar zal uitzien.
Daarnaast geeft het ons de kans om tijdens de zomervakantie het grootste deel van de bestaande gebouwen af te breken, zodat de normale schoolwerking daar niet hoeft onder te lijden.”

Officiële opening

Momenteel wordt er gedacht om eind augustus een kijkdag te organiseren voor de schoolkinderen en hun ouders.
“Maar we willen deze prachtige nieuwe school en kinderopvang uiteraard graag ook officieel openen in de loop van het volgende schooljaar, als ook de leerlingen van de kleuterschool er hun stekje hebben gevonden.”, vult directeur Natalie Van de Ven aan. “We zijn zeer trots op onze nieuwe school, en willen dat op die manier natuurlijk heel graag extra in de verf zetten.”

Clyde Tai-Apin op cd&v-lijst voor Vlaams Parlement

Op 9 juni kan je ook voor een Westelse kandidaat stemmen!

Clyde Tai-Apin staat op de cd&v-lijst voor het Vlaams Parlement.
Je vindt hem op plaats 18, helemaal bovenaan de tweede kolom, naast lijsttrekker Katrien Schryvers.

Samenwerkingsovereenkomst voor optimalisatie fietsostrade F106

Schepen van Mobiliteit Kristof Welters ondertekende vandaag namens de Gemeente Westerlo een samenwerkingsovereenkomst om de fietsostrade F106, die Herentals verbindt met Aarschot, te optimaliseren.

Mooie scores voor Westerlo op Gemeenterapport van Het Laatste Nieuws

Op elk onderdeel scoren we (ver) boven het gemiddelde en dat levert ons plaats 37 op in de ranglijst van 300 Vlaamse gemeenten.
Meer zelfs, Westerlo is de eerste gemeente op de ranglijst met meer dan 25.000 inwoners.