30 jaar burgemeester Guy Van Hirtum
Onze Westelse cd&v-burgemeester Guy Van Hirtum viert vandaag zijn 30-jarig jubileum!
Gisterenavond keurde de gemeenteraad het Meerjarenplan 2026-2031 voor Gemeente en OCMW Westerlo goed.
Aan dit plan is het afgelopen jaar enorm hard gewerkt door de medewerkers van gemeente en OCMW en onze mandatarissen, en ging een ongezien participatietraject - Parels van en voor Westerlo - vooraf waarbij elke Westelse inwoner de kans kreeg om suggesties in te sturen of aanwezig te zijn op 7 dorpsvergaderingen.
Onze cd&v-meerderheid is dan ook terecht fier op het resultaat: zonder te raken aan de personeelsinzet en de belangrijkste belastingen - aanslagvoet op de personenbelasting en opcentiemen op de onroerende voorheffing, die in Westerlo trouwens al sinds mensenheugenis ongewijzigd zijn en al tot de laagste van de ruime regio behoorden - wordt er de komende jaren 54 miljoen euro geïnvesteerd, verspreid over 12 beleidsdoelstellingen:
- Opgeruimde en (verkeers)veilige gemeente
- Leven in de brouwerij en warme buurten
- Iedereen mee in een klantvriendelijke gemeente
- Aangenaam wonen in de Parel van de Kempen
- Gebouwen en openbaar domein op maat van de Westerlonaar
- Investeren in de toekomst: kinderen, jongeren en gezinnen
- Gezonde, sportieve eersteklassegemeente
- Zorgen voor elkaar
- Sterke lokale handel en kansen voor ondernemers
- Samen bijdragen aan het klimaat en een betere wereld
- Sterke organisatie
- Algemene financiering
We doen wat we voor de verkiezingen beloofden en maken de ambities uit ons partijprogramma waar!
Meer info met de belangrijkste acties en investeringen per beleidsdoelstelling is terug te vinden op https://www.westerlo.be/nl/nieuws/meerjarenplan-goedgekeurd
Bedankt voor uw vertrouwen!
#wervelendwesterlo
#warmwesterlo
#parelvandekempen
Onze Westelse cd&v-burgemeester Guy Van Hirtum viert vandaag zijn 30-jarig jubileum!
(Jong) cd&v Westerlo is op zoek naar geëngageerde jongeren die iets willen betekenen voor hun buurt, dorp én gemeente!
Ben je geboren tussen 1991 en 2010?
Dan ben je twintiger of dertiger in 2030 en hebben we JOU nodig voor Generatie 20/30!
Interesse? Kom naar ons infomoment!
De asfalteringswerken aan Jaak Lemmenslaan, Asberg en Koning Leopoldlaan tussen Zoerle-Parwijs en Westerlo-Centrum zijn gisteren afgerond.