Tutjestunnel in 't Kraanhof

Patrick Bosmans

Op maandag 13 mei opende het Huis van het Kind een tutjestunnel in speeltuin ’t Kraanhof. Voor veel peuters en kleuters is het moeilijk om hun fopspeen weg te geven, maar met een leuke tutjestunnel willen we deze stap makkelijker maken.

Zo kunnen ze het voorbeeld volgen van andere kinderen en voelen ze zich minder alleen. Alle kinderen van Tessenderlo en Ham kunnen hun tutje zelf ophangen aan de tunnel. Nadien krijgen ze op vertoon van een foto aan de balie van het gemeentehuis een diploma en medaille.

De tutjesfee komt de tunnel jaarlijks leegmaken zodat er plaats is voor nieuwe tutjes.

Tessenderlo-Ham_nieuws

Eén lokaal loket voor kinderopvang in Tessenderlo en Ham

Met de groeiende vraag naar hoogwaardige kinderopvangvoorzieningen in de gemeentes Tessenderlo en Ham hebben de gemeentebesturen besloten om een toegankelijk platform op te zetten dat ouders helpt bij het vinden van geschikte kinderopvang binnen het huidige aanbod: het lokaal loket voor kinderopvang.

Gratis menstruatieproducten op school

De leerlingenraad van Campus Russelberg startte een samenwerking op met vzw Drupp en het sociaal huis van Tessenderlo. Samen zetten zijn een belangrijke stap in het bewustwordingsproces van menstruatiearmoede.

We maken de wijk Tusvoort, Terbeemden en Warande klaar voor de toekomst

In Tessenderlo is gekozen om de wijk Tusvoort, Terbeemden en Warande in Hulst klaar te maken voor de uitdagingen van de toekomst.  Het bestuur heeft een startnota voor het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) klaar, deze ligt tot 16 mei ter inzage in het gemeentehuis.  Bewoners en adviesinstanties worden betrokken en krijgen de mogelijkheid om hun mening te geven.