Schepen Caroline Van der Heyden introduceert twee nieuwe deelwagens van Cambio in Lint

Publicatiedatum

Deel dit artikel

Op het Oudstrijdersplein en Kerkplein zijn vanaf 15 april een elektrische en benzinedeelwagen beschikbaar voor de Lintenaren. Schepen Caroline Van der Heyden is verheugd met de samenwerking met Cambio, wat toch een sterk merk is. Ze beseft dat een deelwagen niet voor iedereen is weggelegd, maar in sommige gevallen is het wel heel nuttig en levert het financiële voordelen op. Op maandag 6 mei volgt om 19.30u een infomoment in het dienstencentrum waar inwoners die interesse hebben terecht kunnen met hun vragen. Nieuwe gebruikers kunnen zich aanmelden via de CambioApp. Lintenaren die nu instappen, moeten de eenmalige instapkosten van 35 euro niet betalen.    

Het aanbieden van deelwagens is een actie uit het Lintse klimaatactieplan dat in 2023 werd goedgekeurd. Een deelwagen kan namelijk een aantal auto's uit het verkeer halen. Hier in Lint mikken we voornamelijk op gezinnen met twee of drie wagens. “De Lintenaren gaan niet meteen hun eerste wagen wegdoen om in een deelsysteem te stappen. Maar wanneer een tweede of zelfs een derde auto minder dan 11.000 kilometer per jaar doet, wordt een deelwagen financieel heel interessant ten opzichte van een tweede eigen wagen”, geeft Shaju Hendrikx van Cambio aan.

We beseffen dat het gebruik van de deelwagens moet groeien. De gemeente neemt de kosten van de deelwagens op zich. Maar hoe meer Lintenaren er gebruik van maken, hoe meer budget er voor de gemeente weer vrijkomt om bijvoorbeeld in een derde deelwagen te investeren.

Ook Gazet van Antwerpen maakte een nieuwsbericht hierover. 

Shaju Hendrikx van Cambio (rechts) komt de deelwagen voorstellen aan schepen Caroline Van der Heyden.

© Filip Spoelders

 

 

Nieuws

Steek jij onze zangertjes ook mee een hart onder de riem? Hang je affiche aan het raam!

CD&V Lint wenste dit jaar niet alleen elke Lintenaar prettige feesten, maar bezorgde ook elke Lintenaar een exemplaar van de leuke raamaffiche om onze zangertjes (oudjaar, nieuwjaar, driekoningen) een hart onder de riem te steken. Hang ze voor het raam en laat zien dat ze zeker welkom zijn. En laat je zeker gaan om ze zelf ook een mooi kleurtje te geven.  

Stanny Tuyteleers neemt na 25 jaar afscheid van de gemeenteraad

De laatste gemeenteraad van 2025 werd een speciale voor cd&v Lint. Stanny Tuyteleers nam na 25 jaar actief en ononderbroken gemeenteraadslid te zijn in Lint, afscheid van deze raad. Hij werd dan ook door elke partij én het lokaal bestuur Lint uitvoerig bedankt en in de bloemetjes gezet. 

Francesca Ceulemans verkozen tot voorzitter van cd&v Lint

Tijdens onze gezellige zomerdrink werd Francesca Ceulemans verkozen tot nieuwe voorzitter van CD&V Lint, en dat met een wervelend aantal ja-stemmen!