Jubilarissen genieten van ontbijt

Patrick Bosmans

Naar jaarlijkse traditie werden de koppels die vorig jaar hun gouden, diamanten, briljanten of platina huwelijk mochten vieren uitgenodigd voor een gezamenlijk ontbijt door cd&v Ham.

"Koppels die 50, 60, 65 of 70 jaar gehuwd zijn worden door het Hamse gemeentebestuur gehuldigd", vertelt burgemeester Marc Heselmans, "Zij kunnen dan kiezen voor een ontvangst met receptie op het gemeentehuis of een bezoek aan huis door het schepencollege.  Elk koppel ontvangt meerdere cadeau's en uiteraard een boeketje bloemen.  Het schepencollege probeert steeds zo voltallig mogelijk aanwezig te zijn."

Daarnaast heeft cd&v Ham de traditie om al de koppels die het jaar ervoor hun jubileum gevierd hebben een uitnodiging te sturen voor een ontbijt.  "Dit ontbijt wordt volledig zelf klaar gemaakt door onze bestuursleden", vertelt voorzitster Anny Geukens, "Iedereen is dan vroeg uit de veren om onze jubilarissen te verwennen."

34 jubilarissen waren aanwezig op de huldiging.  "Helaas zijn er elk jaar koppels die moeten afzeggen wegens ziekte", vult voorzitter Jos Ooms aan.

Uiteraard mocht een groepsfoto na een lekker maal niet ontbreken!

Tessenderlo-Ham_nieuws

Vroegere kerk van Genebos wordt een Deelkasteel

Vanaf deze zomer vindt de fietsbieb van Ham nieuw onderdak in de vroegere kerk van Genebos, maar het vroegere kerkgebouw wil ook een ontmoetingsplaats worden voor buurtbewoners. Er wordt daarom gedacht aan bijvoorbeeld een werkkot, een weggeefwinkel en een buurtcafé.

Het nieuwe Stipplein waar ontmoeting en beleving hand in hand gaan

Bij de start van de zomervakantie vond de officiële opening van het Stipplein plaats. Een project dat de jeugd een groene belevingsplek biedt bij jeugdhuis De Stip in Ham. Dit project belichaamt de filosofie van het creëren van een ontmoetingsplekje waar je nieuwe mensen kunt leren kennen, omgeven door natuur en duurzaamheid.

Tessenderlo lanceert kinderarmoedeplan

In Tessenderlo groeit 1 kind op 5 op in armoede. Een groeiende groep in een welvarende regio als de onze.  Vaak gaat het over ongezonde woonomstandigheden en het niet ten volle kunnen deelnemen aan activiteiten. Kinderarmoede is een onrecht, daarom is het van cruciaal belang dat we met een ambitieus en doortastend plan komen om deze problematiek aan te pakken. Met de hefbomen die je als lokaal bestuur hebt, maak je mee een groot verschil.