Jubilarissen genieten van ontbijt

Patrick Bosmans

Naar jaarlijkse traditie werden de koppels die vorig jaar hun gouden, diamanten, briljanten of platina huwelijk mochten vieren uitgenodigd voor een gezamenlijk ontbijt door cd&v Ham.

"Koppels die 50, 60, 65 of 70 jaar gehuwd zijn worden door het Hamse gemeentebestuur gehuldigd", vertelt burgemeester Marc Heselmans, "Zij kunnen dan kiezen voor een ontvangst met receptie op het gemeentehuis of een bezoek aan huis door het schepencollege.  Elk koppel ontvangt meerdere cadeau's en uiteraard een boeketje bloemen.  Het schepencollege probeert steeds zo voltallig mogelijk aanwezig te zijn."

Daarnaast heeft cd&v Ham de traditie om al de koppels die het jaar ervoor hun jubileum gevierd hebben een uitnodiging te sturen voor een ontbijt.  "Dit ontbijt wordt volledig zelf klaar gemaakt door onze bestuursleden", vertelt voorzitster Anny Geukens, "Iedereen is dan vroeg uit de veren om onze jubilarissen te verwennen."

34 jubilarissen waren aanwezig op de huldiging.  "Helaas zijn er elk jaar koppels die moeten afzeggen wegens ziekte", vult voorzitter Jos Ooms aan.

Uiteraard mocht een groepsfoto na een lekker maal niet ontbreken!

Tessenderlo-Ham_nieuws

Wat met ratten in je tuin?

Ratten kunnen grote schade aanrichten door te knagen aan alles wat ze op hun pad tegenkomen. Zo kunnen ze storingen en kortsluitingen veroorzaken door op kabels te knabbelen.  Onlangs hoorden we op Radio 2 dat je zelf verantwoordelijk bent om een rattenprobleem op te oplossen.  Niet helemaal correct geeft schepen Hilde Aegten mee.

Spelletjesbib in Ham geopend

Sinds de Paasvakantie kan je in de bibliotheek van Ham ook terecht voor gezelschapsspelen voor jong en oud. Echte klassiekers, populaire kaartspelen, uitdagende hersenkrakers, epische avonturenspelen, er is voor elke speler wat wils!

Hammenaren kunnen vanaf nu voordeliger zwemmen in de Vloetlijn

Vanaf 1 maart kunnen inwoners van Ham ook genieten van één extra zwembeurt (een 13de beurt) bij aankoop van een beurtenkaart bij zwembad De Vloetlijn in Tessenderlo. Op deze manier geeft gemeente Ham hetzelfde voordeel aan haar inwoners als de Looienaars.