Hammenaren kunnen vanaf nu voordeliger zwemmen in de Vloetlijn

Patrick Bosmans

Vanaf 1 maart kunnen inwoners van Ham ook genieten van één extra zwembeurt (een 13de beurt) bij aankoop van een beurtenkaart bij zwembad De Vloetlijn in Tessenderlo. Op deze manier geeft gemeente Ham hetzelfde voordeel aan haar inwoners als de Looienaars.

‘Veel inwoners vragen wat de voordelen van de fusie voor hen gaan zijn’, vertelt de Hamse schepen van Sport Patrick Bosmans, ‘Hier is geen eenvoudig antwoord mogelijk.  We willen graag de kwaliteit van de dienstverlening op peil houden en er niet op achteruit gaan in de toekomst.  We gaan voor sterke medewerkers met een grote expertise, die elkaar stimuleren en ondersteunen.’

‘Met ervoor te zorgen dat Hammenaren nu reeds een gratis zwembeurt op hun beurtenkaart krijgen in het zwembad van Tessenderlo, geven we nu reeds een eerste voordeel aan de fusie-inwoner.’, gaat schepen Bosmans verder.  ‘Hiervoor hoeven we niet te wachten tot 2025.'

Concreet betekent dit als je een beurtenkaart koopt, je 13 keer kan komen zwemmen als inwoner van Tessenderlo en Ham, terwijl je maar voor 12 beurten betaalt.  Kinderen en personen met een verhoogde tegemoetkoming betalen 25 euro voor een kaart.  De prijs voor volwassenen bedraagt 35 euro.

Er zal binnenkort ook gewerkt worden met een ID-viewer in het zwembad om de woonplaats van de zwemmer te controleren.   ‘De Looise zwemmer kan ook gebruik maken van de UIT-pas om punten te sparen., vertelt Looise schepen Nancy Saenen, ‘ Inwoners met een klein budget hebben op die manier ook recht op een korting op hun aankoop'.   ‘ Voor inwoners van Ham is de UIT-pas vandaag nog niet van toepassing’, vult Patrick Bosmans aan, ‘Maar we zijn met de diensten volop bezig om Ham ook hierop voor te bereiden tegen de fusiedatum.’

Tessenderlo-Ham_nieuws

We maken de wijk Tusvoort, Terbeemden en Warande klaar voor de toekomst

In Tessenderlo is gekozen om de wijk Tusvoort, Terbeemden en Warande in Hulst klaar te maken voor de uitdagingen van de toekomst.  Het bestuur heeft een startnota voor het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) klaar, deze ligt tot 16 mei ter inzage in het gemeentehuis.  Bewoners en adviesinstanties worden betrokken en krijgen de mogelijkheid om hun mening te geven.

Wat met ratten in je tuin?

Ratten kunnen grote schade aanrichten door te knagen aan alles wat ze op hun pad tegenkomen. Zo kunnen ze storingen en kortsluitingen veroorzaken door op kabels te knabbelen.  Onlangs hoorden we op Radio 2 dat je zelf verantwoordelijk bent om een rattenprobleem op te oplossen.  Niet helemaal correct geeft schepen Hilde Aegten mee.

Spelletjesbib in Ham geopend

Sinds de Paasvakantie kan je in de bibliotheek van Ham ook terecht voor gezelschapsspelen voor jong en oud. Echte klassiekers, populaire kaartspelen, uitdagende hersenkrakers, epische avonturenspelen, er is voor elke speler wat wils!