Eerste nieuwjaarsreceptie Tessenderlo-Ham

Patrick Bosmans

Cd&v Tessenderlo-Ham nodigde haar leden én een afvaardiging van alle besturen van Hamse en Looise verenigingen uit op een zondagochtend in het Kristoffelheem.  Samen werd er geklonken op het nieuwe jaar en de verdere toekomst!

Traditioneel regent het nieuwjaarsrecepties in de maand januari.  In Ham was het reeds de traditie dat de lokale cd&v afdeling haar leden en besturen van verenigingen uitnodigde.  2024 werd het de eerste editie waar de twee cd&v-ploegen de handen in elkaar sloegen om één receptie te houden in het Kristoffelheem.  Uiteraard werden dan nu ook de leden en verenigingen van Tessenderlo uitgenodigd.

Het was een ongezien aantal dat zich verzamelde in de grote zaal van het Kristoffelheem.  Naast een glaasje cava en veel lekkere hapjes was er zelfs zelfgebakken cake door de burgemeester van Ham, Marc Heselmans, tevens lijsttrekker voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen dit najaar.

Marc Heselmans sprak het publiek toe en stak niet onder stoelen of banken dat we als verenigde ploeg klaar staan om mee in het bestuur van de nieuwe fusiegemeente Tessenderlo-Ham te stappen in 2025 als de kiezer hen de kans geeft.  Hij werd hierin bijgestaan door Stefan Govaerts, huidig schepen uit Tessenderlo.  Samen willen ze trekken aan de cd&v-kar.

Minister Jo Brouns mocht niet ontbreken op de nieuwjaarsreceptie.  In zijn woordje sprak hij over de huidig woelige situatie en zijn ambities om met een sterke ploeg er weer voor te gaan in juni.  De kracht van verenigingen en geëngageerde mensen werd door iedereen hier nog eens benadrukt.

Tessenderlo-Ham_nieuws

Eén lokaal loket voor kinderopvang in Tessenderlo en Ham

Met de groeiende vraag naar hoogwaardige kinderopvangvoorzieningen in de gemeentes Tessenderlo en Ham hebben de gemeentebesturen besloten om een toegankelijk platform op te zetten dat ouders helpt bij het vinden van geschikte kinderopvang binnen het huidige aanbod: het lokaal loket voor kinderopvang.

Tutjestunnel in 't Kraanhof

Op maandag 13 mei opende het Huis van het Kind een tutjestunnel in speeltuin ’t Kraanhof. Voor veel peuters en kleuters is het moeilijk om hun fopspeen weg te geven, maar met een leuke tutjestunnel willen we deze stap makkelijker maken.

Gratis menstruatieproducten op school

De leerlingenraad van Campus Russelberg startte een samenwerking op met vzw Drupp en het sociaal huis van Tessenderlo. Samen zetten zijn een belangrijke stap in het bewustwordingsproces van menstruatiearmoede.