Parkje in Bergstraat wordt Dianepark

Eva Van Noten

Na een positief advies van de cultuurraad heeft de gemeenteraad van Heist-op-den-Berg er mee ingestemd om het parkje tussen de Bergstraat, de Noordstraat en de Postweg te vernoemen naar ere-burgemeester Diane Verbist-Vandewijngaerden. Het parkje krijgt de naam Dianepark.

In de loop van 2022 deed oud-gemeenteraadslid Greta Verschoren op een cd&v-bestuursvergadering het voorstel om het parkje in de Bergstraat, vlakbij de post, ingesloten tussen de Bergstraat, de Noordstraat en de Postweg te vernoemen naar ere-burgemeester Diane Verbist-Vandewijngaerden. “Mevrouw Verbist heeft heel erg haar best gedaan om de grond aan te kopen met de gemeente. Zonder haar inzet en inspanningen zou deze hoek van de Bergstraat zeker zijn dichtgebouwd” licht Greta Verschoren haar voorstel toe.

De cd&v-fractie heeft dit voorstel opgepikt en deed op de gemeenteraad van 6 december 2022 het voorstel om dit parkje, dat nog geen naam had, te vernoemen naar Diane Verbist-Vandewijngaerden. Bernadette De Cat: “We stelden toen de vraag of de gemeenteraad er mee kon instemmen dit voorstel ter advies voor te leggen aan de cultuurraad. Het advies werd gevraagd en we zijn heel erg blij dat voorstel positief is beoordeeld.”

Op de gemeenteraad van 18 april 2023 lag het voorstel voor om het parkje in de Bergstraat de naam ‘Dianeparkje’ te geven. Voorafgaand aan de stemming had elke partij veel lof voor de verdienste van mevrouw Verbist voor onze gemeente. De naam ‘Dianeparkje’ werd dan ook unaniem goedgekeurd door de gemeenteraad. De stemming gebeurde in aanwezigheid van Greta Verschoren, oud-collega Jef Marien en enkele familieleden. Jef Marien, “ik sprak recent nog enkele vroegere collega’s die met mevrouw Verbist hebben samengewerkt in het schepencollege. Allemaal waren ze vol lof voor dit voorstel en vonden ze de naamgeving van het parkje een gepast eerbetoon.”

Dirk Van Noten lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen

De partijraad van cd&v Heist-op-den-Berg heeft op 28 maart met 96% van de stemmen beslist om Dirk Van Noten voor te dragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024.

cd&v Heist-op-den-Berg steunt de warmste week

cd&v Heist-op-den-Berg nam deel aan Heist Loopt warm en steunde het optreden van Elentriek voor het leven door één van de liedjes te sponsoren. Samen goed voor € 600 dat gaat naar het goede doel.

cd&v wil parkje in Bergstraat vernoemen naar mevrouw Verbist

CD&V stelt voor om het parkje in de Bergstraat te vernoemen naar wijlen ere-burgemeester Diane Verbist-Vandewijngaerden. Als eerbetoon voor haar inzet voor de gemeente in het algemeen en voor de Bergstraat als kloppend hart van Heist-op-den-Berg in het bijzonder.