Doe mee aan de zwerfvuilactie van Stad Izegem

Dries Dehaudt

Elk jaar organiseert de stad een grote zwerfvuilactie. Zo'n 150 vrijwilligers komen dan samen om zwerfvuil op te ruimen in een bepaald gebied. De zwerfvuilactie vindt dit jaar plaats op zaterdag 23 maart 2024 van 9 tot 12 uur. Dit jaar nemen we samen de buurten Izegem Centrum, Izegem Centrum West en Izegem Centrum Oost onder handen.

De stad leidt de organisatie in goede banen en zorgt voor het nodige materiaal (afvalzakken, fluohesjes, grijpstokken, handschoenen). Tal van verenigingen, buurtcomités, scholen… nemen elk jaar trouw deel aan de actie. Ook cd&v Izegem is steeds van de partij. Met de voorzitter van IVIO in onze rangen, is cd&v daar onmisbaar. Wil je graag Team Dries en cd&v versterken? Geef dan gerust een seintje via [email protected] of laat je gegevens achter in dit formulier.

Nieuws van Izegem

Dries en Ann versterken de West-Vlaamse lijst van cd&v

Vandaag maakte cd&v West-Vlaanderen de volledige lijst voor de Vlaamse en Federale verkiezingen van 9 juni bekend. Vanuit Izegem versterken ook schepen Ann Van Essche en gemeenteraadsvoorzitter Dries Dehaudt de West-Vlaamse ploeg van cd&v.

Een geslaagde evaluatie voor Izegems Armoedebeleidsplan

Sinds 2 jaar zet Izegem gecoördineerd in op het terugdringen van armoede met een ambitieus armoedebeleidsplan. Na twee jaar implementatie is het tijd om de meest opvallende resultaten te delen.

IVIO zet nieuwe textielcontainers in het straatbeeld

Sinds 1 januari worden de groene textielcontainers van VICT geleidelijk vervangen door nieuwe witte exemplaren. In de gemeenten Ardooie, Ingelmunster, Izegem, Lendelede en Ledegem worden het containers van Belcotex. Voor Ruiselede, Oostrozebeke, Pittem, Tielt, Dentergem en Meulebeke blijven het er van VICT.