Tweemaal 7 voor Aalter in de race naar de bovenlokale verkiezingen: CD&V Aalter stuurt haar jongste krachten naar de kiezer

CD&V Aalter kondigt met trots de kandidaturen aan van Mathias Van de Walle (31) en Michaël Canoot (27) voor de verkiezingen voor de Kamer van volksvertegenwoordigers en het Vlaams Parlement die gepland staan op 9 juni 2024. Van de Walle zal de stem van Aalter vertegenwoordigen vanop plaats 7 bij de effectieve lijst voor de Kamer. Canoot doet dit vanop dezelfde plaats 7 bij de opvolgers voor het Vlaams Parlement.

Van de Walle is schepen in de gemeente Aalter. Hij maakte een opmerkelijke entree in de politiek tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 met 1.643 voorkeurstemmen. Professioneel is hij actief als juridisch adviseur arbeidsrecht - stafmedewerker sociaal overleg bij de Vlaamse Federatie van Wit-Gele Kruisverenigingen in Brussel.

Canoot staat als provinciaal jongerenvoorzitter aan het roer van JONGCD&V Oost-Vlaanderen. Als parlementair medewerker van ere-gouverneur en federaal parlementslid Jan Briers, brengt hij dagelijks zijn passie voor politiek in de praktijk. De afgelopen jaren heeft hij ook waardevolle ervaring achter de schermen opgedaan tijdens zijn werk in het kabinet van voormalig minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem. Daarnaast is hij als lid van de  Europese jongerenpartij te gast geweest in meerdere Europese landen, waar hij de stem van de jongeren mocht vertegenwoordigen.

Als dynamische jonge krachten staan ze klaar om met veel enthousiasme de stem van de Aalternaren te laten weerklinken en de uitdagingen van vandaag en morgen aan te pakken.

De voorbije 5 jaar heb ik mij samen met de collega’s hard ingezet om heel wat zaken te realiseren voor de inwoners van Aalter. Nu wil ik met hetzelfde engagement alle steun aan onze partij geven bij de federale verkiezingen. Een partij die zorgt voor de veiligheid, welvaart en het welzijn van alle mensen.” - Mathias Van de Walle

"Vanuit mijn werk zie ik dagelijks hoe beleid onze levens kan vormgeven. Ik ben dan ook vastberaden om de stem van de Aalternaren uit te dragen, met bijzondere aandacht voor de noden van onze jongeren en jonge gezinnen. Voor mij staan betaalbare huisvesting, kwaliteitsonderwijs en betrouwbare en voldoende kinderopvang dan ook centraal." - Michaël Canoot

Michaël Canoot wordt provinciaal voorzitter Jong CD&V in Oost-Vlaanderen

Michaël Canoot uit Bellem (Aalter) wordt de nieuwe provinciaal voorzitter van Jong CD&V Oost-Vlaanderen.