Michaël Canoot wordt provinciaal voorzitter Jong CD&V in Oost-Vlaanderen

Michaël Canoot uit Bellem (Aalter) wordt de nieuwe provinciaal voorzitter van Jong CD&V Oost-Vlaanderen.

Michaël Canoot is 27 jaar, en voegt zich bij een mooie lijst voorgangers, waartoe ook de huidige vicepremier Vincent Van Peteghem behoort. Canoot is al sinds 2019 jongerenvoorzitter van CD&V Aalter, en werkte in Brussel op het kabinet van Pieter De Crem. Nu is hij parlementair medewerker van parlementslid en ere-gouverneur Jan Briers. Hij trok al Europa rond om de stem van de jongeren te verdedigen.

“In Oost-Vlaanderen liggen nog heel wat uitdagingen op de plank”, zegt Michaël Canoot. “Jong CD&V Oost-Vlaanderen heeft een cruciale taak bij het mobiliseren van de jeugd, en het creëren van een platform waar hun ideeën gehoord worden. Ik voel mij zeer gemotiveerd om al onze krachten te bundelen en onze stem te laten gelden. En al zeker in dit belangrijke verkiezingsjaar.”

Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 19 januari 2024.

Tweemaal 7 voor Aalter in de race naar de bovenlokale verkiezingen: CD&V Aalter stuurt haar jongste krachten naar de kiezer

CD&V Aalter kondigt met trots de kandidaturen aan van Mathias Van de Walle (31) en Michaël Canoot (27) voor de verkiezingen voor de Kamer van volksvertegenwoordigers en het Vlaams Parlement die gepland staan op 9 juni 2024. Van de Walle zal de stem van Aalter vertegenwoordigen vanop plaats 7 bij de effectieve lijst voor de Kamer. Canoot doet dit vanop dezelfde plaats 7 bij de opvolgers voor het Vlaams Parlement.