300 fietslichtjes uitgedeeld: meer verkeersveiligheid in donkere dagen

Woensdagmiddag werden in de schoolomgeving in Aalter 300 fietslichtjes uitgedeeld aan de jongeren die met de fiets naar huis vertrokken...

De actie kwam van Jong CD&V Aalter, met voorzitter Michaël Canoot en jeugdschepen Mathias Van de Walle. Met de donkere herfstweken voor de deur lopen fietsers een verhoogd risico. Uit onderzoek van Vias blijkt bovendien dat een op de vier fietsers in Vlaanderen zonder fietsverlichting rijdt.

“Verkeersveiligheid begint bij bewustwording”, zegt Michaël Canoot. Met onze actie willen we jonge fietsers inspireren om in het donker meer op te vallen. Het is een klein gebaar, maar zo’n simpel fietslichtje kan een leven redden. Vandaag hebben we 300 jonge levens letterlijk een beetje helderder gemaakt.”

Artikel door Joeri Seymortier voor Het Laatste Nieuws. Gepubliceerd op 25 oktober 2023.

Tweemaal 7 voor Aalter in de race naar de bovenlokale verkiezingen: CD&V Aalter stuurt haar jongste krachten naar de kiezer

CD&V Aalter kondigt met trots de kandidaturen aan van Mathias Van de Walle (31) en Michaël Canoot (27) voor de verkiezingen voor de Kamer van volksvertegenwoordigers en het Vlaams Parlement die gepland staan op 9 juni 2024. Van de Walle zal de stem van Aalter vertegenwoordigen vanop plaats 7 bij de effectieve lijst voor de Kamer. Canoot doet dit vanop dezelfde plaats 7 bij de opvolgers voor het Vlaams Parlement.

Michaël Canoot wordt provinciaal voorzitter Jong CD&V in Oost-Vlaanderen

Michaël Canoot uit Bellem (Aalter) wordt de nieuwe provinciaal voorzitter van Jong CD&V Oost-Vlaanderen.