Even stilstaan in deze moeilijke tijden

Niet alleen op 1 november denken we aan onze naasten die overleden zijn aan aan alle oudstrijders van de twee Wereldoorlogen en alle andere oorlogen. Strijden voor 'nooit meer oorlog' blijft zo belangrijk, zeker gezien alle geweld en de vele oorlogen waar velen vandaag nog mee geconfronteerd worden in de wereld. Gemeenteraadslid Jo Genbrugge-Smeets schreef een mooie tekst om even bij stil te blijven staan in tijden van oorlog.

"Wij die zo verstandig geworden zijn dat wij de hele wereld kunnen vernietigen.

Hoe kijken wij naar de ouderen in deze gruwelijke tijden van verdriet, bruusk afscheid nemen van geliefden…

Voor mij zijn ze...

stil geworden getuigen van een tijd die anders was dan de onze,

dragers van ons verleden, en er ons aan herinneren

dat het ”NU” nooit absoluut is. Levende verwijten om alles wat koud, snel en efficiënt is.

Weerloos geworden kinderen, ouderen… in deze oorlogstijd die ons aan aankijken

en zonder woorden vragen of wij het belangrijkste niet vergeten zijn…"

Warme groeten,

Jo

Schepen Caroline Van der Heyden introduceert twee nieuwe deelwagens van Cambio in Lint

Op het Oudstrijdersplein en Kerkplein zijn vanaf 15 april een elektrische en benzinedeelwagen beschikbaar voor de Lintenaren. Schepen Caroline Van der Heyden is verheugd met de samenwerking met Cambio, wat toch een sterk merk is. Ze beseft dat een deelwagen niet voor iedereen is weggelegd, maar in sommige gevallen is het wel heel nuttig en levert het financiële voordelen op. Op maandag 6 mei volgt om 19.30u een infomoment in het dienstencentrum waar inwoners die interesse hebben terecht kunnen met hun vragen. Nieuwe gebruikers kunnen zich aanmelden via de CambioApp. Lintenaren die nu instappen, moeten de eenmalige instapkosten van 35 euro niet betalen.

Infosessie ism Open Kliminaraad over Aziatische Hoornaar trekt veel geïnteresseerden

Op 27 maart hielden we in Lint vanuit het Lokaal bestuur en de Open Kliminaraad een infoavond over de Aziatische hoornaar. Een lastig beestje dat we steeds meer en meer zullen zien in onze contreien. Heel wat geïnteresseerden daagden op om te komen luisteren naar de deskundige uitleg van de Provinciale coördinator.

Schepen Caroline Van der Heyden komt ook bovenlokaal op

Op zondag 9 juni zullen jullie ook op een Lintse kandidaat kunnen stemmen voor de Vlaamse lijst. Schepen Caroline Van der Heyden zal namelijk op de tweede plaats van de opvolgerslijst staan. Een kans die mooi combineerbaar is met haar huidige mandaat en job. Want ze blijft zich natuurlijk ook volop voor alle Lintenaren inzetten!