Oud-burgemeester Jos Pelgrims (95) overleden.

Nele Pelgrims

De familie Pelgrims meldt ons het overlijden van oud-burgemeester Jos Pelgrims op woensdagnacht, 9 september, in het woonzorgcentrum Sint-Jozef te Rillaar. Hij werd 95 jaar. Jos Pelgrims was tussen 1959 en 1972 schepen van onderwijs en tussen 1973 en 1976 burgemeester van de Stad Aarschot.

Hij legde mee de basis aan belangrijke verwezenlijkingen voor de Stad Aarschot zoals de oprichting van het buitengewoon onderwijs en de ontwikkeling van de industriezone.

CD&V Aarschot biedt zijn kinderen, kleinkinderen en familie haar oprechte deelneming aan, in het bijzonder aan Herman en Nele Pelgrims.

Provincie gaat op zoek naar aannemer voor aanleg overstromingsgebied aan Tieltse Motte

De provincieraad van Vlaams-Brabant keurde het voorstel goed om een aannemer te zoeken voor de aanleg van een gecontroleerd overstromingsgebied in Tielt-Winge, tussen de Dorpsstraat en het Hazenpad enerzijds en tussen de Tieltse Motte en de oude tramdijk anderzijds.

cd&v Aarschot onthult dynamisch duo voor lokale verkiezingen

Aarschot, 27 maart 2024 – Naast de aankondiging van Nele Pelgrims als lijsttrekker kondigt cd&v Aarschot opnieuw twee namen aan voor de aankomende lokale verkiezingen in oktober: Dries Van Horebeek op plaats twee en Leo Janssens als lijstduwer. De partij trekt hiermee resoluut de kaart van verjonging, geruggensteund door ervaring.

Cd&v verwelkomt nieuw raadslid en nieuw lid bijzonder comité sociale dienst in Aarschot.