Nieuws uit Dendermonde

Cd&v Dendermonde stelt 4 nieuwe kandidaten voor

Cd&v Dendermonde stelt vier nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Ondertussen staat de teller op 14 nieuwe gezichten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.

Grootste investering ooit door onze stad: Woonzorgcentrum De Cocon in Baasrode officieel geopend!

In 2014 kondigde ereschepen en gewezen OCMW-voorzitter Patrick Meulebroek officieel aan dat het verouderde woonzorgcentrum Sint-Vincentius in Baasrode zou worden vervangen door een nieuwbouw. Vandaag, 10 jaar later, wordt de grootste investering ooit in de geschiedenis van de stad officieel geopend. Het gloednieuwe woonzorgcentrum De Cocon zorgt voor een kwalitatieve, warme en innovatieve zorgervaring en telt 126 bedden!

Nele Cleemput en Dieter Mannaert kandidaat bij parlements- verkiezingen

CD&V-schepenen Nele Cleemput en Dieter Mannaert zullen beiden vanop de 10de plaats kandidaat zijn voor CD&V, respectievelijk bij de Vlaamse en federale verkiezingen van 9 juni 2024.

Alexandra Asselman en Dean Coppieters nieuwe kandidaten voor cd&v Dendermonde

Cd&v Dendermonde stelt twee nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Ondertussen staat de teller op 10 nieuwe gezichten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.

Uitrol geldautomaten van start!

Dendermonde en zijn deelgemeenten worden geconfronteerd, net zoals vele andere steden en gemeenten, met het verdwijnen van geld- en bankautomaten op het grondgebied. Cd&v Dendermonde pleit voor een toegankelijke dienstverlening bij de banken. Schepen van lokale handel Dieter Mannaert stak de handen uit de mouwen en zorgt voor de uitrol van bankneutrale geldautomaten in Dendermonde-centrum, Baasrode en Grembergen.

Investeren in mentaal welzijn van onze jongeren

Trots kondigen burgemeester Leen Dierck, schepenen Lien Verwaeren en Nele Cleemput aan dat er in 2024 een OverKop-huis zal worden geopend in onze stad, dankzij de extra budgetten die Vlaams minister van Welzijn en Gezin Hilde Crevits vrijmaakt. Daarnaast ondertekende we ook een convenant met vzw Tejo en werd de vzw een subsidie toegekend om hun werking te ondersteunen. Twee belangrijke maatregelen waarmee we investeren in het mentaal welzijn van onze jongeren en kinderen.

Cd&v Dendermonde zet vernieuwing stevig door en stelt meteen 8 nieuwe kandidaten voor

Cd&v Dendermonde toastte op zaterdag 27 januari met heel wat cd&v-sympathisanten op het nieuwe jaar! Tijdens deze bijeenkomst werd meteen een eerste groep van nieuwe kandidaten voorgesteld. Na de aanduiding van Leen Dierick als nieuwe lijsttrekker is dit een volgende grote stap in de vernieuwing van de partij.

Leen Dierick legt eed af bij Oost-Vlaamse gouverneur als nieuwe burgemeester van Dendermonde.

Vanaf 1 januari legt huidig burgemeester Piet Buyse zijn burgemeestersambt neer in de Ros Beiaardstad en zegt daarbij de lokale politiek vaarwel. Huidig eerste schepen en kamerlid Leen Dierick volgt hem op als burgemeester.

Jurgen Goossens wordt nieuw gemeenteraadslid van cd&v in Dendermonde

Huidig cd&v-burgemeester Piet Buyse neemt vanaf 1 januari 2024 afscheid van de lokale politiek. Door deze beslissing legden deze avond (12/12/2023) Dieter Mannaert en Jurgen Goossens respectievelijk de eed als schepen en gemeenteraadslid af. De cd&v-fractie zet hiermee haar aangekondigd vernieuwingstraject om in daden.

Leen Dierick: “Ik volg mijn droom én mijn hart en kies voluit voor Dendermonde”.

Eerste schepen en toekomstig Dendermonds burgemeester Leen Dierick kiest ervoor geen kandidaat meer te zijn bij de nationale verkiezingen van juni 2024. Dierick zal haar huidig mandaat als Kamerlid afwerken en zal zich volledig focussen op haar burgemeestersambt dat start vanaf 1 januari 2024.