Nieuwe woonmaatschappij Thuisrand

Thuisrand, zo heet de nieuwe woonmaatschappij die het sociaal wonen in Mortsel, Aartselaar, Boechout, Borsbeek, Edegem, Hove, Kontich en Lint mee moet organiseren. Georges Nagels, fractieleider voor CD&V in de gemeenteraad vertegenwoordigt de gemeente Lint in het bestuursorgaan en is aangesteld als ondervoorzitter van de nieuwe woonmaatschappij.

Na het herschikken van de sociale woonmaatschappijen ontstond in de zeven Antwerpse gemeenten en de stad Mortsel Thuisrand. Thuisrand komt in de plaats van sociaal verhuurkantoor Woonweb en neemt een deel van de regio van de De Ideale Woning over.

Thuisrand beheert 1.700 woningen. In iedere gemeente wil Thuisrand verder groeien met kwalitatieve woongelegenheden want de nood aan sociale woningen is groot. Thuisrand wil dat  doen door de bestaande nieuwe projecten af te werken, door renovaties op te starten en door het inhuren van woningen op de private markt.

In Lint ontwikkelt Thuisrand belangrijke projecten. Ondermeer het Masterplan Kasteelpark en Kardinaal Cardijnlaan (221 woongelegenheden) die gefaseerd zullen worden aangepakt en Zevenhuizen (76 woongelegenheden) afhankelijk van het al dan niet bekomen van een bouwvergunning.

Ondervoorzitter Georges Nagels, voorzitter Cindy Vanbaeden en directeur Daan Janssen van Thuisrand.

Infosessie ism Open Kliminaraad over Aziatische Hoornaar trekt veel geïnteresseerden

Op 27 maart hielden we in Lint vanuit het Lokaal bestuur en de Open Kliminaraad een infoavond over de Aziatische hoornaar. Een lastig beestje dat we steeds meer en meer zullen zien in onze contreien. Heel wat geïnteresseerden daagden op om te komen luisteren naar de deskundige uitleg van de Provinciale coördinator.

Schepen Caroline Van der Heyden komt ook bovenlokaal op

Op zondag 9 juni zullen jullie ook op een Lintse kandidaat kunnen stemmen voor de Vlaamse lijst. Schepen Caroline Van der Heyden zal namelijk op de tweede plaats van de opvolgerslijst staan. Een kans die mooi combineerbaar is met haar huidige mandaat en job. Want ze blijft zich natuurlijk ook volop voor alle Lintenaren inzetten!

Gemeenteraadslid Jo Genbrugge zet zich in voor het goede doel

Dat Jo Genbrugge een warm hart heeft, dat weten we al lang binnen onze cd&v afdeling. Tijdens Lint Fonkelt, de kerstmarkt in Lint, verkocht Jo pralines vanuit de beweging.net afdeling Lint. De opbrengst heeft ze geschonken aan 't Spinneke uit Kontich.