Nieuw netwerkmoment bij kansenplatform

Een inspirerende bijeenkomst was het in buurthuis ZIAC, een warme ontmoetingsplaats in Zele. Dit keer stond het programma opnieuw boordevol interessante onderwerpen die bijdragen aan ons kansenbeleid.

Verschillende thema’s kwamen aan bod:

• Plan Samenleven: Samen van diversiteit een succes maken (subsidieproject Vlaamse Overheid)
    • Vzw Uilenspel: schoolse ondersteuning aan huis bij kwetsbare gezinnen (vrijwilligerswerk)
    • Ligo: centra voor basiseducatie voor volwassenen (laaggeletterden en traaglerenden): leren - verbinden - versterken (onderwijs)

Schepen van Onderwijs, Gezinsbeleid, Kinderopvang, Tewerkstelling & Sociale Economie, Armoedebestrijding en Gelijke kansen Tineke Lootens legt uit: Plan Samenleven is een bevestiging en versterking van ons kansenbeleid in Zele.  Acties zoals de brugfiguurwerking, TAALbabbelZ, UiTPAS, School in Zicht, Fietscursus .. zijn acties die ook Plan Samenleven ziet als succesfactoren in de strijd tegen armoede en kansen ongelijkheid. De extra subsidies van Vlaanderen bieden ons als gemeente de kans om met nieuwe partners zoals vzw Uilenspel en Ligo in zee te gaan. Zo kunnen we het aanbod binnen het Kansenplatform verder versterken en opschalen. Door samen te werken kunnen we meer kinderen, jongeren en ouders bereiken die minder kansen krijgen in het leven om welke reden ook. Samen bouwen we bruggen naar elkaar. In een Zele waar iedereen kansen krijgt om te groeien en bloeien in elke levensfase.  Doe mee en wees trots op Zele!

#PlanSamenleven #Kansenplatform #Kanseninzele #Fieropzele

Resultaat jaarrekening valt positiever uit dan verwacht

Op de gemeenteraad van 10 juli 2023 heeft Gemeente Zele de jaarrekening voor het jaar 2022 vastgesteld. Tot groot genoegen blijkt het resultaat beter uit te vallen dan aanvankelijk verwacht.

Opnieuw nieuwe laadpaal voor elektrische wagens in de Bosstraat

De gemeente Zele krijgt opnieuw een nieuwe laadpaal voor elektrische auto's in de Bosstraat. Dit is onderdeel van een groot project van de Vlaamse overheid om meer laadpalen op straat te plaatsen. De laadpaal zal worden beheerd door Engie, een groot energiebedrijf.

Nieuw streetart kunstwerk op de parking van de oude rijkswachtkazerne

Sinds enkele dagen kleurt een nieuw streetart kunstwerk de muur van de nieuwe parking bij de oude rijkswachtkazerne. Dit indrukwekkende kunstwerk is gemaakt door de gerenommeerde kunstenares Pink Panther Paints in samenwerking met Wallin', op verzoek van het gemeentebestuur van Zele.