Meer laadpalen in onze gemeente

Pieter Konings

Wij vinden het belangrijk dat er efficiënt en duurzaam met energie wordt omgegaan. Het stimuleren van elektrisch rijden is één van de manieren waarop wij hier ons steentje aan willen bijdragen. “Er was in onze gemeente een duidelijke vraag naar meer publieke laadpalen,” zegt Donald Martens, schepen van omgeving, patrimonium en infrastructuur. “We hebben de Vlaamse Overheid, die instaat voor het uitrollen van publieke laadinfrastructuur in Vlaanderen, dan ook gevraagd om in onze gemeente 7 extra laadpunten te voorzien.” Er werden 6 locaties weerhouden: centrum Guigoven, Dorpsplein centrum Vliermaalroot, sporthal Kortessem centrum, Kapittelstraat, KLOK-school en de voorzijde van het gemeentehuis. Op het Kerkplein komen nog twee extra snelle laadpunten.

kortessem_Nieuws

Stappen in fusieproces

“Cd&v Kortessem betrekt mandatarissen en bestuursleden bij het fusieproces. In de komende maanden staan we voor belangrijke stappen waarbij we al onze leden willen betrekken.  Zo werken we toe naar een ledencongres op dinsdag 7 november.”

Gelukswandeling

Heb je nog een gaatje in je agenda deze zomer? Zet dan zeker de gelukswandeling op je planning! De gelukswandeling is een bestaande wandelroute in Kortessem van 4,1 kilometer die je helpt om  je fysieke en mentale gezondheid te verbeteren. “Op de route ontdek je stap voor stap wat mentaal welbevinden is en hoe je eraan kan werken,” zegt Nicole Gielen. “Doe-opdrachten maken van de gelukswandeling een ludieke én inspirerende tocht.” Het startpunt bevindt zich aan sporthal De Weyer, Oud-Mersenhoven in Kortessem.