Magazine Winter 2024

Pieter Konings

Ontdek ons wintermagazine als eerste.

Winter Magazine

kortessem_Nieuws

Stappen in fusieproces

“Cd&v Kortessem betrekt mandatarissen en bestuursleden bij het fusieproces. In de komende maanden staan we voor belangrijke stappen waarbij we al onze leden willen betrekken.  Zo werken we toe naar een ledencongres op dinsdag 7 november.”

Gelukswandeling

Heb je nog een gaatje in je agenda deze zomer? Zet dan zeker de gelukswandeling op je planning! De gelukswandeling is een bestaande wandelroute in Kortessem van 4,1 kilometer die je helpt om  je fysieke en mentale gezondheid te verbeteren. “Op de route ontdek je stap voor stap wat mentaal welbevinden is en hoe je eraan kan werken,” zegt Nicole Gielen. “Doe-opdrachten maken van de gelukswandeling een ludieke én inspirerende tocht.” Het startpunt bevindt zich aan sporthal De Weyer, Oud-Mersenhoven in Kortessem.

Hart voor Jongeren

Jongeren hebben het niet makkelijk de dag van vandaag. “Om jongeren die het moeilijk hebben te helpen om hun leven opnieuw op de rails te krijgen, zijn we vanuit de gemeente een partnerschap aangegaan met YAR (Youth At Risk),” zegt Alexander Wouters.

Het project bestaat uit twee programma’s:

• YAR Coaching zorgt ervoor dat jongeren inzicht krijgen in hun problematiek en hoe zij hun leven kunnen bijsturen.
  • YAR Wonen ondersteunt jongeren die uit noodzaak op jonge leeftijd zelfstandig moeten gaan wonen.

“Beide programma’s laten jongeren ervaren dat zij zélf verantwoordelijk zijn voor de keuzes die ze maken en biedt hen handvaten om het in de toekomst beter te doen,” zegt Nicole Gielen, schepen van sociale zaken.

Naast professionele medewerkers spelen ook vrijwilligers een belangrijke rol binnen het YAR-project. Inwoners van onze gemeenten krijgen binnenkort de kans om, als vrijwilligers, mee hun schouders te zetten onder dit project.