Lokaal winkelen, een unieke beleving. Vijftig handelszaken nemen deel aan ‘geZeleg dichtbij’
Vanaf juni start de gemeente een nieuwe citymarketingcampagne onder de noemer ‘GeZeleg dichtbij’. Daarmee belichten ze al meer dan 50 diverse en kwaliteitsvolle handelszaken die de gemeente rijk is. Hierbij staan de handelaar en zijn product centraal.
De gemeente is al jarenlang partner van Unizo, daarbovenop zorgt 9240.be voor financiële ondersteuning bij klantenacties zoals de Zeelse Komiesendag, profijtdagen, dag van de klant en eindejaarsacties. Toch blijft de middenstand vragen naar een hechter handelsnetwerk. De gemeente wil dit ondersteunen met deze campagne en zorgt zo alvast voor een basis. Bovendien wil het ook nogmaals de beleving van het lokaal consumeren op de voorgrond plaatsen.
“Het is belangrijk dat we in tijden van e-commerce een groepsgevoel kunnen creëren onder onze lokale handelaars.”, licht schepen van Middenstand en Lokale economie Jos Withofs toe. “Daar wil deze campagne aan bijdragen. We hopen dat dit ook de wisselwerking tussen onze verschillende handelszaken aanmoedigt. De brochure van deze campagne kan o.a. gebruikt worden om de talloze werknemers uit onze industrieparken kennis te laten maken met het Zeelse aanbod.”
De slogan ‘GeZeleg dichtbij’ weerspiegelt het positieve beeld van persoonlijk contact met de Zeelse gedreven handelaars die zorgt voor de unieke toets van het lokaal winkelen. De slogan kwam tot stand na een samenwerking met A Brand Collective en een brainstorm met een referentiegroep van consumenten. De persoonlijke benadering, klantgerichtheid en de Zeelse eigenheid kwamen hier als belangrijkste USP’s naar boven. Onze gemeente heeft veel te bieden. Keuvelen op een terras, ne keer chique doen, ons in ’t nief steken, komiesen doen,… dat kan allemaal GeZeleg dichtbij.
De deelnemende handelaars kan je ontdekken via de website ww.gezelegdichtbij.be. De handelaars, die hiervoor gratis konden intekenen, krijgen een publireportage aangeboden met een professionele fotograaf. Ze krijgen een plaats in het overzicht op de website en een interview. De komende maanden zullen deze handelaars ook worden uitgelicht via verschillende diverse gemeentelijke kanalen. Dit alles is nog maar het begin van de campagne. We hopen de komende maanden via verschillende acties onze handelskern nog hechter te kunnen maken.