Alle inspanningen die we in Lint geleverd hebben om de leefomgeving van de bijtjes, zowel de wilde als de honingbij, te verbeteren, werden door VVOG (Vlaamse Vereniging voor Openbaar Groen) beloond met 5 bijtjes. Lint-Kontich mogen zich voor 2025 officieel de bijenvriendelijkste gemeente noemen. Schepenen Stanny Tuyteleers ging de prijs op het VVOG-event mee in ontvangst nemen.
Onder de bevoegdheid van schepen Caroline Van der Heyden en Stanny Tuyteleers werd een heuse bijenwerkgroep opgericht in Lint. Samen met heel wat bijenexperten waaronder een imker en een bijenkenner van Natuurpunt werden de voorbije jaren heel wat mooie acties uitgewerkt om Lint een betere plek voor de bijtjes te maken. Het is ontzettend fijn dat we daar nu ook extra voor beloond worden met een mooie erkenning als bijenvriendelijkste gemeente.
Nieuwsblad - Lint en Kontich bijenvriendelijkste gemeenten van Vlaanderen
https://vilt.be/nl/nieuws/heist-op-den-berg-kontich-en-lint-zijn-bijenvriendelijkste-gemeentes-van-vlaanderen