Verkeersveiligheid is iets wat ons allemaal raakt. Zowel JONGCD&V als de CD&V-senioren trokken de
voorbije weken de straat op om aandacht te vragen voor meer veiligheid in het verkeer.
De jongeren deden dat met een praktische actie: ze deelden fietslichtjes uit aan voorbijgangers. Want in deze donkere maanden is goed zichtbaar zijn geen overbodige luxe. Ze pleitten ook voor een fietslichtjesautomaat in het stadscentrum, zodat fietsers op elk moment verlichting kunnen kopen. Ook onze senioren lieten van zich horen.
Zij vroegen meer aandacht voor de voetgangerszones in de binnenstad en hoffelijkheid tegenover wie te voet onderweg is. Hun oproep bleef niet zonder gevolg: de stad plant een sensibiliseringsactie om respect in het verkeer opnieuw centraal te zetten. Twee generaties, één boodschap: verkeersveiligheid begint bij gezond verstand en respect voor elkaar.