CD&V Izegem trekt rond met ‘Vat vol ideeën’'

Dries Dehaudt

Op de najaarsbarbecue van zondag 25 september lichtte CD&V Izegem een deel van de plannen naar aanloop van de verkiezingen van 13 oktober 2024 toe. “Het komende jaar trekken we van buurt tot buurt om input voor ons verkiezingsprogramma te verzamelen”, aldus voorzitter Dimitri Verschoore.

“Samen met alle Izegemnaars een verhaal schrijven voor onze stad. Dat is beknopt waar het ‘Vat vol ideeën’ om draait”, licht schepen van Zorg, Ann Van Essche de actie toe. “Vandaag is het vat nog leeg, maar daar komt snel verandering in, want binnenkort trekken we met het vat van buurt naar buurt om wensen en verzuchtingen van inwoners te capteren.”

“Met het Vat willen we beroep doen op de verbeeldingskracht, vakkennis en ervaring van alle Izegemnaars”, vervolgt gemeenteraadsvoorzitter Dries Dehaudt. “Zeker vandaag wanneer politiek voor veel mensen steeds onaantrekkelijker wordt, moeten we terug naar de essentie. De straat op, luisteren naar bezorgdheden, ideeën capteren en samen werk maken van een bevlogen verhaal voor onze stad.”

“Met alle insteken gaan we begin 2024 aan de slag om zo tot een gedragen verkiezingsprogramma te komen”, vult voorzitter Dimitri Verschoore aan. “Bovendien mogen ook verenigingen een bezoek van het Vat verwachten. Ze vormen mee de essentie van het DNA van onze stad. Hun inbreng mag dus zeker niet ontbreken.”

Meer informatie over het vat en waar het heen gaat vind je binnenkort terug op deze website of via de Facebookpagina van CD&V Izegem.

Nieuws van Izegem

Dries en Ann versterken de West-Vlaamse lijst van cd&v

Vandaag maakte cd&v West-Vlaanderen de volledige lijst voor de Vlaamse en Federale verkiezingen van 9 juni bekend. Vanuit Izegem versterken ook schepen Ann Van Essche en gemeenteraadsvoorzitter Dries Dehaudt de West-Vlaamse ploeg van cd&v.

Een geslaagde evaluatie voor Izegems Armoedebeleidsplan

Sinds 2 jaar zet Izegem gecoördineerd in op het terugdringen van armoede met een ambitieus armoedebeleidsplan. Na twee jaar implementatie is het tijd om de meest opvallende resultaten te delen.

Doe mee aan de zwerfvuilactie van Stad Izegem

Elk jaar organiseert de stad een grote zwerfvuilactie. Zo'n 150 vrijwilligers komen dan samen om zwerfvuil op te ruimen in een bepaald gebied. De zwerfvuilactie vindt dit jaar plaats op zaterdag 23 maart 2024 van 9 tot 12 uur. Dit jaar nemen we samen de buurten Izegem Centrum, Izegem Centrum West en Izegem Centrum Oost onder handen.