Hondenweide - Eerst het beloofde overleg met de school!

Publicatiedatum

Auteur

Steven Van Loock

Deel dit artikel

CD&V gemeenteraadslid Steven Van Loock vraagt aan schepen Hans Crol (Dierenwelzijn) en burgemeester Karin Derua (Onderwijs) om alvorens de hondenweide open te stellen, eerst het beloofde overleg met de school te houden.

"Via sociale media vernam ik dat de werken voor de aanleg van de hondenweide vorige week gestart zijn. Graag kom ik terug op 2 interventies tijdens gemeenteraden (de laatste interventie dateert van de laatste gemeenteraad van 19 december 2022). 

Tijdens mijn 2 tussenkomsten heb ik het telkens gehad over het veiligheidsaspect. Zoals je je ongetwijfeld zal herinneren, ging dit over de locatie die jullie gekozen hebben voor de hondenweide en de nabijheid van Vrije Basisschool De Wegwijzer. Ik blijf de locatie nog steeds niet de meest geschikte oplossing vinden (wat niet wegneemt dat ik voorstander ben van een hondenweide). Ik heb steeds benadrukt om de school (actief) te betrekken bij de uitwerking van het plan omdat ik mij niet 100% gerust voel met deze situatie. Zoals jullie weten zijn zowel dieren als kinderen niet 100% voorspelbaar en heb ik mijn angst geuit rond het eventueel:

  • Doorsteken van handen door de draad naar de hond(en) in de weide
  • Het jennen van de honden waardoor deze mogelijks over de draad springen
  • ….
     

Graag wil ik langs deze weg vragen om de school te contacteren om de plannen te bekijken, te evalueren en eventueel bij te sturen. Ik zou dan ook willen aandringen dat u mij een officieel en schriftelijk akkoord van de school bezorgd met de (aangepaste) plannen alvorens de hondenweide wordt opengesteld.

Ik herhaal nogmaals dat dit een bezorgdheid is in het kader van de veiligheid."

 

Bekijk hier het fragment uit de laatste gemeenteraad. 

Nieuws

Eerste ervaring met de “deelwagens” in Boortmeerbeek: doe zelf ook eens een test !

Hoe werkt dat nu eigenlijk : de deelwagens van KLIMAAN aan het station van Boortmeerbeek? Ik was benieuwd hoe het systeem werkte; en al is gebleken dat in de praktijk alles bijzonder gebruiksvriendelijk is.

Boortmeerbeek zit niet op een berg geld, maar voor een berg achterstallige investeringen

Boortmeerbeek, 23 juni 2026 - cd&v Boortmeerbeek reageert scherp op de uitspraken van Anders over de jaarrekening 2025 en de gemeentelijke belastingen. Volgens Anders zou de gemeentekas "uitpuilen" en was de belastingverhoging dus niet nodig. Voor cd&v is dat een misleidende voorstelling van de financiële realiteit.

CD&V blijft druk zetten op Vlaanderen voor veiligere gewestwegen

Veilige gewestwegen komen er niet vanzelf. Daarom blijft CD&V Boortmeerbeek druk zetten op de Vlaamse Regering voor betere en veiligere oplossingen voor fietsers, voetgangers en schoolgaande kinderen.