Gemeenteraadslid Jo Genbrugge zet zich in voor het goede doel

Dat Jo Genbrugge een warm hart heeft, dat weten we al lang binnen onze cd&v afdeling. Tijdens Lint Fonkelt, de kerstmarkt in Lint, verkocht Jo pralines vanuit de beweging.net afdeling Lint. De opbrengst heeft ze geschonken aan 't Spinneke uit Kontich.

't Spinneke is een spelotheek, snoezelruimte en fietsverhuur voor personen met een beperking. Ze bestaan sinds 2006 en voor corona maakten ze nog meer dan duizend kinderen en personen met een beperking gebruik van de faciliteiten.

Voor zijn werking kan ’t Spinneke nieuw speelgoed en materiaal steeds gebruiken. Daarom steunen Lintenaren Jo Genbrugge en Patrick Smeets het initiatief sinds enkele jaren. Tijdens de kerstmarkt Lint Fonkelt verkochten ze pralines. “Met een warm gevoel verkochten we vanuit Beweging.net 120 zakjes gevuld met Lintse pralines. Hierdoor kunnen we 400 euro schenken aan ’t Spinneke”, zegt Jo.

Er werd ook een mooi artikel in GvA gepubliceerd.

Uitnodiging! Plan generatie-ervaring door Katrien Schryvers in Lint

Cd&v Lint nodigt je uit... want oud is niet out!

Katrien Schryvers, Vlaamse lijsttrekker voor cd&v, geeft toelichting bij het ouderenplan "Generatie Ervaring". Aansluitend gaan we in dialoog met u rond verschillende thema's. Wat vindt u belangrijk, als inwoner van Lint?

• Woensdag 29 mei 2024 om 20 uur.
  • Zaal Roeland, Duffelsesteenweg 1, 2547 Lint

Kom jij ook? Breng uw buur, vriend(in) gerust mee. Iedereen is welkom!

Kliminaraad Lint organiseert film- en discussieavond over de wolf

Op donderdag 23 mei werd een open KliMiNa-raad (Klimaat-, milieu- en natuurraad) gehouden en de leden van de raad kozen voor de film "Wolf" en een toelichting van Jan Loos van "Welkom Wolf". Heel wat geïnteresseerden zakten af en stelden hun vraag. Ook bevoegd schepen Caroline Van der Heyden stelde enkele kritische vragen aan Jan Loos.

Subsidie voor buurt- en straatfeesten

Organiseert u ook binnenkort een buurtfeest in uw wijk? Vergeet dan niet je eenmalige jaarsubsidie van € 100 aan te vragen. Het Lintse bestuur zorgde voor een eenvoudige procedure zonder overdreven bewijslast.

Minder regeltjes, meer respect!