Gebruik Blue-bike deelfietsen bij Zeels station blijft toenemen

Het gebruik van de blue-bike deelfietsen aan het station van Zele steeg in 2023 tot 789 ritten, een toename van 30% ten opzichte van het jaar daarvoor. Over heel Vlaanderen nam het gebruik van blue-bike deelfietsen toe met 19%. Een opmerkelijke stijging in Zele dus.

Door de deelfietsen bij het station te plaatsen, willen we de Zelenaars en bezoekers een vlotte overgang bieden tussen verschillende vervoersmiddelen. Met name reizigers die met de trein in Zele aankomen kunnen dankzij de deelfietsen op een snelle en comfortabele manier hun eindbestemming bereiken. De cijfers leren dat de gebruikers van deelfietsen voornamelijk afkomstig zijn uit Zele zelf, Gent, Lokeren, Antwerpen en Sint-Niklaas.

Pieter Herwege, schepen van Fiets, benadrukt: "Het toegenomen gebruik van blue-bikes dat we zien in het straatbeeld, wordt nu ook bevestigd in deze cijfers. Dit moedigt ons aan om verder te werken aan Zele als fietsvriendelijke gemeente, waar de fiets de meest aantrekkelijke, snelle en comfortabele optie is voor korte verplaatsingen."

Thomas Bauwens, schepen van Klimaat, voegt toe: "De succesvolle uitbreiding van het Blue-bike project naar andere deelsystemen, zoals de deelwagens in Zele, getuigt van onze ambitie voor een duurzame gemeente en bevordert deelmobiliteit. Elk gebruik van een deelfiets draagt bij aan het klimaat en onze gemeenschap, en brengt ons dichter bij ons doel van een groenere, meer duurzame toekomst."

Voor meer informatie over het Blue-bike systeem, bezoek: https://www.zele.be/producten/detail/712/blue-bike-deelfietsen

CD&V Zele duidt burgemeester Hans Knop unaniem aan als lijsttrekker

Enkele weken geleden verzamelde de partijraad van cd&v Zele om de lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen aan te duiden. Alle leden schaarden zich unaniem achter de kandidatuur van burgemeester Hans Knop.

Succesvolle diervriendelijke aanpak tegen stadsduiven gaat door

In het hart van Zele, waar het evenwicht tussen stadsleven en natuurbehoud van groot belang is, heeft het gemeentebestuur onder leiding van CD&V een aanzienlijke vooruitgang geboekt in de bestrijding van stadsduiven.

Trager is veiliger

Onze doortastende verkeersveiligheidsaanpak valt op. En we doen er nog een schepje bovenop