Extra laadpaal aan sport- en wandelpark Ter Elst

Als antwoord op het grote gebruik van de laadpalen aan het sport- en wandelpark Ter Elst, komt er binnenkort een extra laadpaal.

Deze extra laadpaal komt er bovenop de andere extra locaties die binnenkort worden uitgerold.
Deze toevoeging is een directe reactie op het enthousiaste gebruik van de huidige faciliteiten. Het onderstreept onze toewijding aan duurzaamheid en het faciliteren van groen vervoer.
Schepen van Klimaat, Thomas Bauwens, benadrukt het belang van deze uitbreiding: "de uitbreiding van onze laadinfrastructuur is cruciaal onderdeel van onze strategie om duurzame duurzame mobiliteit te bevorderen. Het stelt ons in staat om een toekomst te bouwen waarin schoon vervoer de norm is, niet de uitzondering".
We hopen dat deze extra laadpaal het nog gemakkelijker maakt voor iedereen om bij te dragen aan een groenere toekomst.
Verdere updates zullen beschikbaar zijn op de website van de gemeente.

CD&V Zele duidt burgemeester Hans Knop unaniem aan als lijsttrekker

Enkele weken geleden verzamelde de partijraad van cd&v Zele om de lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen aan te duiden. Alle leden schaarden zich unaniem achter de kandidatuur van burgemeester Hans Knop.

Gebruik Blue-bike deelfietsen bij Zeels station blijft toenemen

Het gebruik van de blue-bike deelfietsen aan het station van Zele steeg in 2023 tot 789 ritten, een toename van 30% ten opzichte van het jaar daarvoor. Over heel Vlaanderen nam het gebruik van blue-bike deelfietsen toe met 19%. Een opmerkelijke stijging in Zele dus.

Succesvolle diervriendelijke aanpak tegen stadsduiven gaat door

In het hart van Zele, waar het evenwicht tussen stadsleven en natuurbehoud van groot belang is, heeft het gemeentebestuur onder leiding van CD&V een aanzienlijke vooruitgang geboekt in de bestrijding van stadsduiven.