cd&v Aarschot onthult dynamisch duo voor lokale verkiezingen

Dries Van Horebeek

Aarschot, 27 maart 2024 – Naast de aankondiging van Nele Pelgrims als lijsttrekker kondigt cd&v Aarschot opnieuw twee namen aan voor de aankomende lokale verkiezingen in oktober: Dries Van Horebeek op plaats twee en Leo Janssens als lijstduwer. De partij trekt hiermee resoluut de kaart van verjonging, geruggensteund door ervaring.

Dries, een 33-jarige bio-ingenieur uit Langdorp, maakte in 2021 zijn debuut als jongste raadslid in de gemeenteraad. “Dries staat bekend als een kritische, maar constructieve stem in de gemeenteraad. Hij daagt de huidige meerderheid continue uit om het huidige beleid in vraag te stellen” aldus lijsstrekker Nele Pelgrims.

"De afgelopen 3  jaar heb ik waardevolle ervaring kunnen opdoen in de gemeenteraad. De directe impact van voorstellen om Aarschot zorgzamer, veiliger en aangenamer te maken voor jong- en oud is zeer motiverend en geeft me energie. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat de partij in mij stelt," verklaarde Van Horebeek.

Ervaren kracht uit Wolfsdonk duwt de lijst

Leo Janssens uit Wolfsdonk is voor bijna niemand een onbekende. Al jarenlang zet Leo zich onder andere in voor het verenigingsleven en tijdens de volgende gemeenteraadsverkiezingen steunt hij de partij als lijstduwer. Lijsttrekker Nele Pelgrims benadrukt het belang van Janssens' betrokkenheid: "Leo Janssens zal onze lijst steunen vanaf de lijstduwersplaats. Met zijn jarenlange ervaring als voorzitter van de dorpsraad en als lid van verschillende verenigingen in Wolfsdonk staat hij in nauw contact met de gemeenschap. Hij weet dus perfect wat er leeft bij de mensen."

Leo Janssens neemt voor de vierde keer deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. “Ik wilde zelf de nieuwe generatie alle kansen geven, en mijn ervaring maakt me een perfecte lijstduwer. Vanop die plaats zal ik alles in het werk stellen om onze ploeg met sterke kandidaten dat extra duwtje te geven. Want de uitdagingen zijn groot."

Vooral de deelgemeenten en haar inwoners liggen Leo bijzonder nauw aan het hart: “Ik heb altijd geijverd voor meer betrokkenheid richting onze deelgemeenten, de inwoners daar verdienen eveneens goede infrastructuur en investeringen. Het beleid mag niet enkel gericht zijn op de binnenstad.”

Cd&v Aarschot voorzitter Rozane De Cock is blij met de betrokkenheid en goesting van beide heren, en die van Nele Pelgrims als lijsttrekker: "Met Nele, Dries en Leo hebben we een mix van ervaring en verjonging, met als rode draad het engagement voor de Aarschotse burger. We zijn momenteel de laatst hand aan de lijstvormingspuzzel aan het leggen, en kondigen binnenkort ook de andere boegbeelden aan."

Cd&v verwelkomt nieuw raadslid en nieuw lid bijzonder comité sociale dienst in Aarschot.

cd&v Aarschot duidt Nele Pelgrims aan als lijsttrekker voor de lokale verkiezingen.

cd&v Aarschot kondigt met trots aan dat Nele Pelgrims (39) is aangesteld als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024. Nele Pelgrims, Aarschottenaar in hart en nieren, is momenteel fractieleider in de Aarschotse gemeenteraad voor cd&v.

Vrijstelling op mastbelasting voor sportclubs in Aarschot

In reactie op een vraag van cd&v Aarschot heeft de stad de vrijstelling op belasting op masten en pylonen voor radioamateurs nu ook uitgebreid naar sportclubs en andere recreatieve verenigingen. Sportverenigingen kunnen opgelucht ademhalen: een belasting van 5000 euro per hoge mast op hun terreinen riskeren ze nu niet meer.