Proficiat aan de sterke weggebruikers!

Chris Truyen

Twee dagen sneeuw, volle pret voor de kinderen, maar niet op weg naar school. In Boortmeerbeek zijn de fietspaden nog steeds bedolven onder een dikke laag sneeuw. Geen enkel fietspad werd geveegd, ook niet langs de belangrijke invalswegen. Niet alleen rampzalig voor kinderen op weg naar school, maar ook voor iedereen – maar zeker voor senioren – die niet-gemotoriseerd zijn huis verlaat.

Dat niet alle fiets- en voetpaden onmiddellijk sneeuwvrij zijn, kunnen we begrijpen. CD&V pleit wel voor het sneeuwvrij houden van de belangrijke fiets- en voetpaden: langs de gewestwegen (Leuvensesteenweg, Molenheidebaan en Provinciebaan), langs de belangrijke gemeentelijke invalswegen (zoals Wespelaarsebaan, Audenhovelaan, Heverbaan, Biest- en Stationsstraat, Terlindenlaan) en de fietssnelweg langs de Vaart.

De OpenVLD-N-VA-meerderheid verwijst naar het personeelstekort om dit te vergoelijken en schuift de verantwoordelijkheid van zich af. De gemeente kan echter eenvoudig een contract afsluiten met een aannemer of met lokale landbouwers. Dat laatste kan gemakkelijk via Werkers. De gemeente sluit met Werkers een contract af, zij zoeken en betalen de landbouwers en houden zelfs het weer in het oog. Hoe gemakkelijk kan het zijn? Bovendien ondersteunen we zo onze landbouw en stimuleren we zo de lokale economie.

In afwachting van sneeuwvrije fiets- en voetpaden op de hoofdassen in onze gemeente, een dikke proficiat aan alle sterke weggebruikers die de winterkoude trotseren.

Meer info:
Bert Meulemans

0473933131 [email protected]

Boortmeerbeek verdient beter

Een nieuwe visie voor een betrokken gemeente

Het gemeenterapport van de krant de Standaard toont aan dat het vertrouwen in het gemeentebestuur van Boortmeerbeek op een dieptepunt is. Slechts 8% van de inwoners heeft veel vertrouwen in burgemeester Karin Derua en haar team, terwijl 51% uitdrukkelijk weinig vertrouwen aangeeft. Dit plaatst Boortmeerbeek onder het gemiddelde vertrouwensniveau dat in Vlaanderen wordt waargenomen.

Koekezingen - Wij staan er op zondag!

Het is typerend voor de besluiteloosheid van het huidige gemeentebestuur dat er geen beslissing kan genomen worden rond het koekezingen. CD&V Boortmeerbeek is alvast wel duidelijk en wij houden de traditie in ere om koekezingen op 31/12 te vieren.

Sfeerbeelden kerstmarkt

Enkele sfeerbeelden van onze stand op de kerstmarkt.