Koekezingen - Wij staan er op zondag!

Chris Truyen

Het is typerend voor de besluiteloosheid van het huidige gemeentebestuur dat er geen beslissing kan genomen worden rond het koekezingen. CD&V Boortmeerbeek is alvast wel duidelijk en wij houden de traditie in ere om koekezingen op 31/12 te vieren.

Je kan ons dus traditioneel aan de kerk van Boortmeerbeek terugvinden met warme chocolademelk en glühwein. Iedereen is welkom tussen 10u en 13u voor een lekker opkikker!

Tot dan?

Nick Doms kandidaat voor het Vlaams Parlement

Ook deze verkiezingen vaardigt cd&v Boortmeerbeek iemand af als kandidaat bovenlokaal. Nick Doms uit Boortmeerbeek staat op de lijst voor het Vlaams Parlement.

Kinderen baas in Boortmeerbeek

Op woensdagnamiddag 17 april 2024 zijn kinderen en jongeren baas in Boortmeerbeek.

De buitenspeeldag in Boortmeerbeek is een jaarlijkse traditie. Omwille van de weersvoorspellingen spelen we dit jaar niet buiten, maar binnen in onze sportzaal. Met tal van activiteiten zoals het voetbaltornooi (scholen), springkastelen, danssessies van 2step, lasershooting, initiatie schaken, kindergrime, voorleesmomenten van de HaBoBib en fietsgraveren is er voor ieder wat wils!

Op een dag als deze worden de drempels weggenomen en wordt buitenspelen toegankelijk gemaakt voor iedereen.

Boortmeerbeek verdient beter

Een nieuwe visie voor een betrokken gemeente

Het gemeenterapport van de krant de Standaard toont aan dat het vertrouwen in het gemeentebestuur van Boortmeerbeek op een dieptepunt is. Slechts 8% van de inwoners heeft veel vertrouwen in burgemeester Karin Derua en haar team, terwijl 51% uitdrukkelijk weinig vertrouwen aangeeft. Dit plaatst Boortmeerbeek onder het gemiddelde vertrouwensniveau dat in Vlaanderen wordt waargenomen.