Binnenstebuiten-speeldag in Lint

Door de creativiteit van de organisatoren kon op 17 april onze Lintse buitenspeeldag die letterlijk in het water viel toch doorgaan!

Midden april kan de jeugd normaalgezien in elke gemeente en stad genieten van een dolle dag op de buitenspeeldag. Dat is ook altijd het geval in Lint. Dit jaar speelde het weer spijtig genoeg parten. Maar door heel wat vindingrijkheid van de organisatoren, kon de buitenspeeldag toch nog een feest worden. In de twee sportzalen van OC De Witte Merel waren voor groot en klein springkastelen opgesteld. Buiten tussen de regenbuien door konden de liefhebbers van gocarts in de Lindelei racen. Met verschillende nieuwe buitenspelletjes was er voor iedereen plezier en creativiteit gegarandeerd!

Tijdens deze wisselvallige dag heeft toch het zonnetje in vele hartjes geschenen!

Uitnodiging! Plan generatie-ervaring door Katrien Schryvers in Lint

Cd&v Lint nodigt je uit... want oud is niet out!

Katrien Schryvers, Vlaamse lijsttrekker voor cd&v, geeft toelichting bij het ouderenplan "Generatie Ervaring". Aansluitend gaan we in dialoog met u rond verschillende thema's. Wat vindt u belangrijk, als inwoner van Lint?

• Woensdag 29 mei 2024 om 20 uur.
  • Zaal Roeland, Duffelsesteenweg 1, 2547 Lint

Kom jij ook? Breng uw buur, vriend(in) gerust mee. Iedereen is welkom!

Kliminaraad Lint organiseert film- en discussieavond over de wolf

Op donderdag 23 mei werd een open KliMiNa-raad (Klimaat-, milieu- en natuurraad) gehouden en de leden van de raad kozen voor de film "Wolf" en een toelichting van Jan Loos van "Welkom Wolf". Heel wat geïnteresseerden zakten af en stelden hun vraag. Ook bevoegd schepen Caroline Van der Heyden stelde enkele kritische vragen aan Jan Loos.

Subsidie voor buurt- en straatfeesten

Organiseert u ook binnenkort een buurtfeest in uw wijk? Vergeet dan niet je eenmalige jaarsubsidie van € 100 aan te vragen. Het Lintse bestuur zorgde voor een eenvoudige procedure zonder overdreven bewijslast.

Minder regeltjes, meer respect!