Bert Meulemans trekt de lijst

Chris Truyen

Zaterdag 9 december verwelkomde de lokale cd&v afdeling onze nationale voorzitter Sammy Mahdi voor een gezellig brunch in de Gildezaal in Boortmeerbeek. Dit was dan ook de ideale gelegenheid voor onze afdeling om ook onze lijsttrekker bekend te maken.

Wij konden als lokale afdeling enorm rekenen op de steun van cd&v-voorzitter Sammy Mahdi in de ontwikkelingen van het fusiedossier waarbij hij het steeds opnam voor onze gemeente. Het waren aparte tijden, maar we stonden als cd&v-afdeling als een rots in de branding klaar om samen met onze inwoners de eigenheid van onze gemeente te verdedigen.

CD&V Boortmeerbeek wil deze standvastige rol blijven spelen uit respect voor onze gemeente en voor al haar inwoners. Wij kiezen ervoor om onze energie te sparen als het gaat over welles-nietes spelletjes tussen andere politieke partijen. Wij kiezen er bewust voor om ons wél voluit te smijten in de dossiers die belangrijk zijn voor onze inwoners en voor onze vier deelkernen Hever, Schiplaken, Haacht-Station en Boortmeerbeek. Goed en doordacht beleid met een blik op de lange termijn, dat is waarvoor we steeds stonden en ook in de toekomst blijven staan. Het is met deze kernwaarden in gedachten dat we onze lijsttrekker hebben geselecteerd.

Bert Meulemans zal opnieuw de lijst trekken. Wie Bert kent, weet dat bij hem de ‘zorg voor polis’ zoals de Grieken het noemden, centraal staat. Vriend en vijand zijn het over één ding eens: hij kent zijn dossiers en hij verdedigt zijn visie vanuit een diepgewortelde christendemocratische overtuiging.

Onze afdeling kiest duidelijk voor stabiliteit en dossierkennis met de aanduiding van Bert, maar daarnaast zien we in hem ook de ideale begeleider voor een nieuwe generatie lokale politici aan wie we de kans zullen bieden op onze lijst.

Teken mee de petitie tegen verplichte fusies

We hadden het al aangegeven tijdens onze campagne dat enkel cd&v als democratische partij tegen verplichte fusies is. Ook nu ligt dit weer op tafel. Teken mee onze petitie!

Goedgekeurde modellijst

De leden van cd&v Boortmeerbeek gaven met overgrote meerderheid hun akkoord voor de modellijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Dit houdt in dat een deel van de namen op de lijst reeds gekend zijn.

Alle steun voor Zomerse Dinsdagen in Hever

Als CD&V Boortmeerbeek willen wij onze steun uiten aan de organisatie van ons geliefde zomerfestival Zomerse Dinsdagen in Hever, dat elke zomer meermaals plaatsvindt op de terreinen van domein Ravestein. Dit is een belangrijk cultureel evenement dat de gemeenschap samenbrengt en een positieve bijdrage levert aan het sociale leven in onze gemeente.