Zele #wijzijnvoor

Bert Van Cauteren

De toekomst is niet onzeker, maar vol kansen en mogelijkheden!

Wij van cd&v Zele zijn overtuigd dat de toekomst niet onzeker is, maar wel vol kansen en mogelijkheden.

De afgelopen jaren werkten onze mandatarissen in de Raad voor Maatschappelijk Welzijn en in de Gemeenteraad aan een Zele waar het goed is om thuis te komen en waar je met plezier buiten komt. Met burgemeester Hans Knop als coach heeft onze ploeg van mandatarissen dan ook hard gewerkt om kansen en mogelijkheden te creëren.

De verandering die onze ploeg mandatarissen in gang gezet hebben, is indrukwekkend. Er werd op een korte tijd veel én goed werk verricht op gebied van o.m. veiligheid, milieu, gezonde overheidsfinanciën, armoedebestrijding, onderwijs, ouderenzorg, kinderopvang, en natuurlijk ook met een nieuw en veiliger verkeerssysteem, aangepast aan de nieuwe behoeften van alle weggebruikers. De eerste nuttige effecten worden door steeds meer mensen ervaren.

Ik begrijp dat sommige mensen het moeilijk hebben met verandering: verandering vraagt het afleren van wat we jaren gewoon waren, én het vraagt een aanleren van iets nieuws, iets dat we nog maar pas verkennen. Maar de verandering die sinds 2019 ingezet is, speelt in op wat er ons de komende jaren te wachten staat. Dat is de enige manier om ons voor te bereiden. En dat is wat ‘kansen creëren’ inhoudt. Terugkeren naar het verleden is niet mogelijk, en het is ook geen oplossing.

Ik doe hier dan graag een oproep aan alle lokale democratische partijen voor een 'Politiek met hoofdletter P'.  Dat is een Politiek in een sfeer van respect, een Politiek gebaseerd op feiten en gebaseerd op redelijkheid, niet een Politiek op basis van emotie of populisme. Op die manier wordt het zoveel gemakkelijker om samen de uitdagingen van de toekomst aan te gaan.

En voor wie er aan zou twijfelen:

Ikzelf blijf volop #fieropzele, ik blijf #ikbenvoor.

Met vriendelijke groeten

Bert Van Cauteren
cd&v Zele

CD&V Zele duidt burgemeester Hans Knop unaniem aan als lijsttrekker

Enkele weken geleden verzamelde de partijraad van cd&v Zele om de lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen aan te duiden. Alle leden schaarden zich unaniem achter de kandidatuur van burgemeester Hans Knop.

Gebruik Blue-bike deelfietsen bij Zeels station blijft toenemen

Het gebruik van de blue-bike deelfietsen aan het station van Zele steeg in 2023 tot 789 ritten, een toename van 30% ten opzichte van het jaar daarvoor. Over heel Vlaanderen nam het gebruik van blue-bike deelfietsen toe met 19%. Een opmerkelijke stijging in Zele dus.

Succesvolle diervriendelijke aanpak tegen stadsduiven gaat door

In het hart van Zele, waar het evenwicht tussen stadsleven en natuurbehoud van groot belang is, heeft het gemeentebestuur onder leiding van CD&V een aanzienlijke vooruitgang geboekt in de bestrijding van stadsduiven.