42% minder ongevallen met fietsers en voetgangers

Pieter Herwege

Dat is het voorlopige resultaat van het mobiliteitsproject in Zele. De zone 30, ruimte voor de fiets door autoluwe zones, fietsstraten en circulatielussen én het veiliger maken van de schoolomgevingen zorgen voor het behalen van ons belangrijkste doel. Daarvoor doen we het!

Minister vergunt heraanleg Markt

De Vlaamse minister van Omgeving verklaarde het beroep tegen de eerder afgeleverde vergunning voor de heraanleg van de Markt ongegrond. Zij levert hiermee de definitieve vergunning af.

Uitbreiding laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen

We zijn verheugd te kunnen aankondigen dat er opnieuw een extra uitbreiding van de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen aankomt.

Zo zetten we een belangrijke stap vooruit op het gebied van duurzaamheid. Dit initiatief, een samenwerkingsverband tussen de gemeente en Engie, zal het aantal laadpunten in Zele aanzienlijk verhogen en daarmee de overgang naar elektrisch en hybride rijden verder ondersteunen.

Subsidie voor steriliseren en chippen huiskatten verlicht financiële last voor baasjes

De Vlaamse overheid heeft de sterilisatie en het chippen van huiskatten verplicht om de overpopulatie en de zwerfkattenproblematiek aan te pakken. Zele herinnert haar inwoners aan deze belangrijke wettelijke verplichting en benadrukt dat ze sinds 2021 een subsidie geeft voor eigenaren die hun katten nog niet hebben laten chippen en steriliseren als ze dat doen bij één van de Zeelse dierenartsen.